“Συγγνώμη που σε απάτησα, αλλά δεν μετανιώνω που κοιμήθηκα με τη Μέριλιν. Προτιμώ τον Νιούμαν από τον Μπράντο και ο Γουόρεν Μπίτι είναι καλό παιδί, αλλά με προβληματική συμπεριφορά”. Οι αποκαλυπτικές επιστολές του Ελία Καζάν

“Συγγνώμη που σε απάτησα, αλλά δεν μετανιώνω που κοιμήθηκα με τη Μέριλιν. Προτιμώ τον Νιούμαν από τον Μπράντο και ο Γουόρεν Μπίτι είναι καλό παιδί, αλλά με προβληματική συμπεριφορά”. Οι αποκαλυπτικές επιστολές του Ελία Καζάν

Προσωπικά γράμματα που έστελνε ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης, Ελία Καζάν, σε δικούς του ανθρώπους και συνεργάτες είδαν το φως της δημοσιότητας και αποκαλύπτουν πολλές πτυχές της προσωπικής του ζωής και του χαρακτήρα του.

Οι ιστορίες είναι πικάντικες και οι απόψεις του για πολλούς σταρ δεν είναι καθόλου κολακευτικές.

"Ο Πωλ Νιούμαν έχει πιο πραγματικό ανδρισμό από τον Μπράντο", έγραφε ο Καζάν

“Ο Πωλ Νιούμαν έχει πιο πραγματικό ανδρισμό από τον Μπράντο”, έγραφε ο Καζάν

«Νομίζω ότι ο Μπράντο είναι λάθος επιλογή. Προτιμώ τον Πωλ Νιούμαν».

Το 1953 ο Καζάν σκηνοθετούσε «Το λιμάνι της αγωνίας». Στην ταινία πρωταγωνίστησε ο επί σειρά ετών φίλος του, Μάρλον Μπράντο. Ο σκηνοθέτης είχε τις επιφυλάξεις του για το αν ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός ήταν κατάλληλος για τον ρόλο. Τους προβληματισμούς του τους μοιράζονταν με τον σεναριογράφο της ταινίας, Μπάντ Σκάλμπεργκ. Στα τέλη του Ιουλίου του γράφει:

«Δεν τρελαίνομαι για τον Μπράντο. Νομίζω ότι είναι λάθος επιλογή αν και είναι καλός ηθοποιός.

Αν τελικά δεν τον πάρουμε, προτιμώ τον Πωλ Νιούμαν. Θα γίνει σίγουρα αστέρι του κινηματογράφου.

Eίναι εξίσου όμορφος σαν τον Μπράντο και ο ανδρισμός του είναι πιο ισχυρός από του Μπράντο.

Μπορεί να μην είναι τόσο καλός ηθοποιός, ούτε να γίνει, όσο ο Μάρλον, αλλά είναι γεμάτος δύναμη και σεξαπίλ».

"Ο Πωλ Νιούμαν μπορεί να μην γίνει ποτέ τόσο καλός ηθοποιός όσο ο Μπράντο"

“Ο Πωλ Νιούμαν μπορεί να μη γίνει ποτέ τόσο καλός ηθοποιός όσο ο Μπράντο”

Τελικά, ο Καζάν, ο Σκάλμπεργκ και ο Μπράντο κέρδισαν Όσκαρ για την ταινία.

«Δεν μετανιώνω που κοιμήθηκα με την Μέριλιν», γράφει ο 46χρονος τότε σκηνοθέτης του «Λεωφορείον ο πόθος» στη σύζυγό του, Μόλι Ντέι Θάτσερ, το 1955.

Ο Καζάν παραδέχτηκε ότι είχε κοιμηθεί με την 29χρονη ηθοποιό πριν από μερικά χρόνια.

«Ντρέπομαι πολύ που σε πλήγωσα. Ήταν μια εμπειρία και τίποτα παραπάνω.

Ο φίλος της είχε μόλις πεθάνει και η οικογένειά του την πέταξε στο δρόμο.

Την βρήκα να κλαίει και πήγαμε σε ένα εστιατόριο. Ήθελα να τη γνωρίσω καλύτερα.

Ήταν ταλαντούχα, αστεία, ευάλωτη, αβοήθητη και χωρίς ελπίδα. Δεν ντρέπομαι που μου άρεσε.

Από την εμπειρία μου μαζί της πάντως, δεν είναι το σύμβολο του σεξ, όπως την παρουσιάζουν.

Δεν μετανιώνω για ό,τι έγινε. Σ’ αγαπάω και σου ζητώ συγγνώμη. Είμαι άνθρωπος όμως και μπορεί να ξαναγίνει. Χώρισέ με αν θες».

"Δεν μετανιώνω που κοιμήθηκα με τη Μέριλιν Μονρόε"

“Δεν μετανιώνω που κοιμήθηκα με τη Μέριλιν Μονρόε”

Δεν ήταν ή πρώτη φορά που ο Καζάν απατούσε τη σύζυγό του και το παραδεχόταν.

«Κατά βάθος είσαι εντάξει παιδί, αλλά σταμάτα να συμπεριφέρεσαι άσχημα στους συνεργάτες σου γιατί δεν θα κάνεις την καριέρα που ονειρεύεσαι», συμβουλεύει ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης του «Βίβα Ζαπάτα» τον νεαρό Γουόρεν Μπίτι, τον Μάιο του 1963.

«Συγχώρησε την αυθάδεια ενός φίλου, αλλά σε συμπαθώ πολύ και στεναχωριέμαι όταν μου μιλάνε άσχημα για εσένα. Μαθαίνω ότι οι συνεργάτες σου δυσανασχετούν στο Μέριλαντ.

Μπορεί να είναι μόνο φήμες, αλλά έρχονται διαρκώς στα αυτιά μου. Κατά βάθος είσαι εντάξει παιδί, αλλά η συμπεριφορά σου δεν είναι σωστή. Αν θες να γίνεις αστέρι του σινεμά πρέπει να θέλουν οι μεγάλοι σκηνοθέτες να δουλεύουν μαζί σου, διαφορετικά δεν θα κάνεις τίποτα.

Πολλοί άνθρωποι σε βλέπουν ως πρόβλημα. Είσαι έξυπνος, όμορφος και ταλαντούχος, φρόντισε να μην εκμηδενιστούν τα προτερήματά σου από τις προβληματική σου συμπεριφορά.

Όλα αυτά στα λέω φιλικά».

"Άλλαξε συμπεριφορά αλλιώς δεν θα κάνεις την καριέρα που ονειρεύεσαι"

“Άλλαξε συμπεριφορά, αλλιώς δεν θα κάνεις την καριέρα που ονειρεύεσαι”

Ο Ελία Καζάν σκηνοθέτησε πολλά κλασσικά έργα και ανακάλυψε πολλούς αστέρες του Χόλυγουντ, όπως τον Μάρλον Μπράντο, τον Τζέιμς Ντιν και τον Γουόρεν Μπίτι. Είχε ιδιαίτερη αδυναμία στους συγγραφείς Τενεσί Γουίλιαμς και Τζων Στάινμπεκ.

Η περίοδος του Μακαρθισμού

Το 1952 ο σκηνοθέτης συνεργάστηκε με την Επιτροπή Αντιαμερικανικών Δραστηριοτήτων και έδωσε ονόματα συνεργατών του, που ήταν κομμουνιστές. Οι καλλιτέχνες εντάχθηκαν στη Μαύρη Λίστα του Χόλιγουντ και αποκλείστηκαν αυτόματα από κάθε εργασία στον κινηματογράφο, καθώς και από τα περισσότερα θέατρα.

«Ήταν ένας άνθρωπος που απεχθανόταν το Χόλιγουντ», υποστηρίζει η σύζυγός του.

«Για εκείνον ήταν ένας φανταχτερός τάφος, γεμάτος από όμορφα άτομα, σε διάφορα στάδια αποσύνθεσης», αναφέρει χαρακτηριστικά. «Το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν να κάνει ταινίες».

Ο Ελία Καζάν γεννήθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου του 1909 και πέθανε στις 28 Σεπτεμβρίου του 2003, έχοντας κάνει πολλούς φίλους, αλλά και πολλούς εχθρούς, όπως ο Ζυλ Ντασσέν που δεν του συγχώρεσε ποτέ ότι κάρφωσε τους συνεργάτες του και κατέστρεψε τη ζωή και την καριέρα άξιων καλλιτεχνών.

"Το Χόλυγουντ είναι ένας φανταχτερός τάφος, γεμάτος από όμορφα άτομα, σε διάφορα στάδια αποσύνθεσης"

“Το Χόλιγουντ είναι ένας φανταχτερός τάφος, γεμάτος από όμορφα άτομα, σε διάφορα στάδια αποσύνθεσης”

Με πληροφορίες από hollywoodreporter.com και guardian.com

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu