Τέμπη. Στον ανακριτή σήμερα ο σταθμάρχης. Σε λάθος διάδρομο κινούνταν για 16 λεπτά τα δύο τρένα

Τέμπη. Στον ανακριτή σήμερα ο σταθμάρχης. Σε λάθος διάδρομο κινούνταν για 16 λεπτά τα δύο τρένα

Απολογείται σήμερα Σάββατο (4/3) ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος βαρύνεται με κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, το οποίο έχει κοστίσει τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Ο συνήγορός του, Στέφανος Παντζαρτζίδης, δήλωσε πως ο πελάτης του “αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί”, τονίζοντας παράλληλα πως είναι συντετριμμένος από την τραγωδία.

Επίσης, ο κ. Παντζαρτζίδης είπε πως, αν και είναι νωρίς ακόμη για όλα, “θα πρέπει να μην κοιτάμε μόνο το δέντρο και να χάνουμε το δάσος”, σημειώνοντας πως όλα τα υπόλοιπα θα μελετηθούν εφόσον ληφθεί το αντίγραφο της δικογραφίας.

Σε τροχιά σύγκρουσης για 16 λεπτά τα δύο τρένα

Την ίδια στιγμή, νέα στοιχεία για το πώς φτάσαμε στη σύγκρουση των δύο τρένων το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου έρχονται στο φως της δημοσιότητας από τις έρευνες που πραγματοποιούν οι αρχές και τις μαρτυρίες αρμόδιων αξιωματούχων του ΟΣΕ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, ο σταθμάρχης της Λάρισας που έστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου είχε στη διάθεση του 16 ολόκληρα λεπτά να συνειδητοποιήσει ότι το τρένο βρισκόταν σε τροχιά σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Star και της ΕΡΤ, όλοι οι εμπλεκόμενοι στη διαχείριση κίνησης των σιδηροδρομικών σταθμών στην περιοχή Λαρίσης-Τεμπών είχαν ενημερωθεί το βράδυ της σύγκρουσης ότι η εμπορευματική αμαξοστοιχία εκινείτο προς Αθήνα.

Η ενημέρωση του σταθμάρχη που αγνοήθηκε

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων, στα παράλια της Πιερίας κοντά στον Πλαταμώνα, ενημέρωσε τους συναδέλφους του μέσω ενδοσυνεννόησης ότι στις 23:05 η αμαξοστοιχία 63503 έχει ξεκινήσει την πορεία καθόδου προς Αθήνα, δηλαδή ο επόμενος σταθμός ήταν αυτός της Λάρισας και βρισκόταν στην πορεία καθόδου, με τον σταθμάρχη της Λάρισας να απαντάει ότι έλαβε το σήμα.

Αυτό σημαίνει ότι για 16 λεπτά τα τρένα βρισκόταν στην ίδια γραμμή. Για τα πρώτα 5 λεπτά μετά από την αναχώρηση του συρμού, ο σταθμάρχης Λάρισας είχε οπτική ένδειξη στην κονσόλα για την κατεύθυνση της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Κατόπιν η φωτεινή ένδειξη σβήνει από τον πίνακα, όμως τα 5 λεπτά είναι χρόνος απολύτως επαρκής για να γίνει αντιληπτή οποιαδήποτε ανωμαλία στην κυκλοφορία των τρένων.

Όλα αυτά έχουν καταγραφεί τόσο στο βιβλίο τηλεγραφημάτων και στον εποπτικό πίνακα κυκλοφορίας, όσο και στο καταγραφικό συνομιλιών. Όταν δηλαδή δύο σταθμάρχες μιλούν μεταξύ τους για οποιονδήποτε λόγο, η συνομιλία καταγράφεται σε ένα ειδικό κουτί.

Στον σταθμό Νέων Πόρων είχε περάσει ο σταθμάρχης της Λάρισας για μαθητεία τρεις ημέρες και ως βασικός σταθμάρχης δύο ημέρες 22 και 23 Φεβρουαρίου, μία ημέρα μετά ήταν στη Λάρισα και αμέσως μετά φαίνεται πως ξεκίνησε να εργάζεται εκεί, έχοντας ως προϋπηρεσία και τρεις εβδομάδες στην Καλαμπάκα.

“Υπάρχει ένα τηλέφωνο, εσωτερικό, το οποίο παίρνει ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων και λέει στο σταθμάρχη της Λάρισας, π.χ. ότι εγώ από τους Νέους Πόρους έδιωξα τη Χ αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου προς Αθήνα.

Ο Σταθμάρχης Λάρισας είναι υποχρεωμένος να καταγράψει τον αριθμό τηλεγραφήματος. Προφανώς ο σταθμάρχης Λάρισας δεν αντιλήφθηκε ότι η αμαξοστοιχία πέρασε στη γραμμή καθόδου”, αναφέρει ο προϊστάμενος αμαξοστοιχιών ΟΣΕ και αντιπρόεδρος ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θωμάς Χαμάμης.

Δεν είναι σαφές αν το πρωτόκολλο επικοινωνίας ακολουθήθηκε από τον Σταθμάρχη της Λάρισας. “Με το που έφυγε η αμαξοστοιχία 62 από τον Σταθμό της Λάρισας, ο σταθμάρχης της Λάρισας ήταν υποχρεωμένος να σηκώσει το τηλέφωνο, να πάρει τους Νέους Πόρους και να πει ότι η αμαξοστοιχία έφυγε από τη γραμμή ανόδου προς Νέους Πόρους. Τι έγινε μεταξύ 2 σταθμαρχών αυτό δεν το γνωρίζω”, ανέφερε επίσης ο κ. Χαμάμης.

Ταυτοποιήθηκαν 54 νεκροί

Επιπρόσθετα, ολοκληρώθηκε η εξέταση DNA όλων των δειγμάτων που έχει λάβει μέχρι στιγμής η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. από τα θύματα του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών.

Ακόμη, δεν έχουν ταυτοποιηθεί και οι 57 νεκροί, σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση από την εκπρόσωπο του Σώματος, Αστυνόμο Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου. Όπως ανέφερε, έχουν ταυτοποιηθεί προσώρας 54 νεκροί.

Η έρευνα, ωστόσο, δεν έχει σταματήσει καθώς, όπως είπε η κ. Δημογλίδου, αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, τα οποία ομοίως θα εξετασθούν στα εγκληματολογικά εργαστήρια.

Η κατάσταση των τραυματιών

Για την κατάσταση των τραυματιών από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη μίλησε στην ΕΡΤ ο κ. Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας.

Όπως είπε, στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας από τους 20 που νοσηλεύονταν έχουν μείνει στο νοσοκομείο 7 ασθενείς, οι άλλοι έχουν πάρει εξιτήριο. Οι 6 νοσηλεύονται σε κοινούς θαλάμους κι ένας σε ΜΕΘ με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Στο Πανεπιστημιακό Λάρισας από τους 25 ασθενείς, πλέον νοσηλεύονται 13, οι εννιά σε κοινούς θαλάμους και 4 στην εντατική. Ένα περιστατικό με βαριά κρανιοεγκεφαλική κάκωση έχει διακομιστεί στη Θεσσαλονίκη και ένα περιστατικό με εγκαύματα στο “Παπανικολάου”.

Ειδική επιτροπή από τον υπουργό Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη

Τη σύσταση Ειδικής Επιτροπής για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών ανακοίνωσε την Παρασκευή (3/3) ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης κατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού.

Η Επιτροπή είναι τριμελής και συμμετέχουν οι:

  • Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.
  • Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.
  • Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.

Η Επιτροπή θα επιτελέσει το έργο της στο συντομότερο δυνατό χρόνο και θα καλέσει τεχνικό προσωπικό, εμπειρογνώμονες ή όποιο άλλο πρόσωπο κρίνει απαραίτητο, προκειμένου να τη συνδράμουν.

Με πληροφορίες από: ΑΠΕ-ΜΠΕ και protothema

Κεντρική φωτογραφία: Πυροσβέστες και διασώστες συμμετέχουν στην επιχείρηση έρευνας στα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας, στο σημείο όπου σημειώθηκε το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα έξω από τη Λάρισα, Παρασκευή 03 Μαρτίου 2023. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΝΤΟΜΑΛΗΣ

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu