«Το έχω διπλό, έχεις να το ανταλλάξουμε;» Καθημερινός διάλογος για τα αυτοκόλλητα της Σάρα Κέι. Η δημιουργός των σκίτσων άρχισε να ζωγραφίζει όταν αρρώστησε η κόρη της

«Το έχω διπλό, έχεις να το ανταλλάξουμε;» Καθημερινός διάλογος για τα αυτοκόλλητα της Σάρα Κέι. Η δημιουργός των σκίτσων άρχισε να ζωγραφίζει όταν αρρώστησε η κόρη της
Ανέμελα παιδιά που χαίρονται τη φύση ανάμεσα σε λουλούδια, παίζοντας και φροντίζοντας ζωάκια, κάνοντας κούνια ή πικνικ σε ολάνθιστο κήπο. Αγγελικά πρόσωπα που φορούν ρούχα με βολάν, ψάθινα καπέλα, κρατούν καλάθια με φρούτα και μιλούν για τη φιλία, την αγάπη, την τρυφερότητα και τη φύση.

Είναι οι φιγούρες της Σάρα Κέι, που στην Ελλάδα κυκλοφόρησαν ως αυτοκόλλητα από την Panini στις αρχές τις δεκαετίας του ’80.

Τα ρομαντικά σκίτσα έγιναν ανάρπαστα από τις πιτσιρίκες της εποχής. Έτρεχαν στα ψιλικατζίδικα με το χαρτζιλίκι τους για να αγοράσουν το χάρτινο φακελάκι με τα δυο-τρία αυτοκόλλητα και να γεμίσουν το άλμπουμ τους.

Αν πετύχαιναν κάποιο που είχαν ήδη, υπήρχε η λύση του σχολείου: τα έπαιρναν μαζί τους για να ανταλλάξουν με τις συμμαθήτριές τους. Έτσι όλοι ήταν ευχαριστημένοι. Αν, πάλι, περίσσευε κάποιο, το κολλούσαν σε τετράδια, σε βιβλία ή σε έπιπλα του δωματίου τους.

Δημιουργός της σειράς υπήρξε η Αυστραλή εικονογράφος και συγγραφέας παιδικών βιβλίων Βιβιέν Κούμπος. Από μικρή ήταν παθιασμένη με τα σκίτσα και μεγαλώνοντας σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών. Στα είκοσι προσελήφθη σε διαφημιστικό γραφείο ως σχεδιάστρια.

Παντρεύτηκε, έκανε παιδιά και ζούσαν οικογενειακώς, λίγο έξω από το Σίδνεϊ, μέσα στη φύση. Όταν η κόρη της, Άλισον, αρρώστησε άρχισε να ζωγραφίζει τις φιγούρες, ώστε να την κάνει να νιώσει πιο όμορφα. Δεν χρειαζόταν πολλή φαντασία για να φτιάξει τις ζωγραφιές της.

Αρκούσε μόνο να κοιτάξει έξω από το παράθυρο, όπου η φύση χάριζε απλόχερα την ομορφιά της. Οι ζωγραφιές της απεικονίζουν έναν αρμονικό κόσμο για τα παιδιά, τα ζώα και τα φυτά.

Υπέγραφε τα σκίτσα ως «Σάρα Κέι».

«Σάρα» έλεγαν το κατοικίδιο του πατέρα της και το «Κ» προέρχεται από το Κούμπος, το επώνυμό της.

Ήταν αρχές της δεκαετίας του ’70 και η Βιβιέν έδειξε τις ζωγραφιές της σε έναν τοπικό εκδότη ευχετήριων καρτών. Εκείνος ενθουσιάστηκε και αποφάσισε να τις τυπώσει.

Ήταν η αρχή για την λαμπρή πορεία της σειράς, η οποία ταξίδεψε και εκτός Αυστραλίας.

Τα παιδιά αλλά και οι γονείς τους αγάπησαν αμέσως τις ζωγραφιές.

Απέπνεαν ηρεμία και αθωότητα. Οι ευχετήριες κάρτες γρήγορα έγιναν μπλουζάκια και τετράδια και αργότερα τυπώθηκαν σε χαρτί περιτυλίγματος, μπλουζάκια, παπλώματα, οικιακά είδη, ημερολόγια ακόμη και είδη βάφτισης τα οποία διατίθενται μέχρι και σήμερα.

Οι ζωγραφιές βρήκαν απήχηση σε όλο τον κόσμο.

Ωστόσο η Βιβιέν πάντα κρατούσε χαμηλό προφίλ και απέφευγε τη δημοσιότητα.

Προτιμούσε την ηρεμία που απεικόνιζαν και τα σκίτσα της..

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Κάντι Κάντι, η σειρά κινουμένων σχεδίων που παρακολουθούσαν τα κορίτσια τη δεκαετία του ΄80. Η δικαστική διαμάχη της σεναριογράφου και της σκιτσογράφου που τις εξάντλησε

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr
close menu