Η αρχική φωτογραφία τραβήχτηκε την δεκαετία του 50 και όπως αναφέρει ο φίλος συλλέκτης, σκηνογράφος και εικαστικός Θανάσης Βαλάωρας από το Αγρίνιο πρόκειται για την οικογένεια του.
Αναφέρει χαρακτηριστικά: “Στο κέντρο η γιαγιά μου Μαρίνα με τη φορεσιά της Περίστας. Εν πτήσει ρώτησε πόσο κοστίζει το ταξίδι. Μόλις άκουσε τη τιμή ήθελε να κατέβει…”
Μόλις 2,5 χιλιόμετρα από το κέντρο του Αγρινίου βρίσκεται ένα από τα παλαιότερα πολιτικά αεροδρόμια της χώρας. Η λειτουργία του ξεκίνησε το 1931, αλλά σταμάτησε με την εισβολή των Ναζί στη χώρα.
Μεταπολεμικά, οι δραστηριότητες του αεροδρομίου συνεχίστηκαν μέχρι τη δεκαετία του 1970. Η τελευταία πτήση πραγματοποιήθηκε το 1977. Έκτοτε και μέχρι σήμερα, τον χώρο του αεροδρομίου χρησιμοποιεί αποκλειστικά η Αερολέσχη Αγρινίου.
Το ιστορικό πολιτικό αεροδρόμιο του Αγρινίου.
Στις 4 Μαΐου 1930, ο διευθυντής του Υπουργείου Αεροπορίας έφτασε στο Αγρίνιο και σε συζήτηση με τις τοπικές αρχές, αποφασίστηκε ο χώρος που θα εγκατασταθεί το πολιτικό αεροδρόμιο. Μόλις 2,5 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης, κοντά στην περιοχή Δοκίμι.
Ο αερολιμένας εγκαινιάστηκε τον Νοέμβριο του 1931 και η πρώτη πτήση από Αθήνα είχε προορισμό τα Ιωάννινα και ενδιάμεσο σταθμό το Αγρίνιο. Οι πτήσεις που εκτελούσε εκείνη την περίοδο η Ελληνική Εταιρεία Εναερίων Συγκοινωνιών (Ε.Ε.Ε.Σ), είχαν το Αγρίνιο ως ενδιάμεση στάση. Τα δρομολόγια ήταν δύο. Αθήνα – Αγρίνιο – Ιωάννινα ή Αθήνα – Αγρίνιο – Κέρκυρα.
Δέκα χρόνια μετά τη λειτουργία του, το 1940, ολοκληρώθηκε η επίστρωση τσιμέντου στον αεροδιάδρομο και δημιουργήθηκε ένας χώρος αναμονής για τους επιβάτες.
Το αεροδρόμιο την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου δέχτηκε χτυπήματα από βόμβες, που είναι ορατά μέχρι σήμερα
Τα χρόνια του Πολέμου, το αεροδρόμιο χρησιμοποιήθηκε αρχικά ως βάση των αεροσκαφών της RAF, της Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας των Βρετανικών Ενόπλων Δυνάμεων. Το γεγονός αυτό εξηγεί τα έξι χτυπήματα από βόμβες που δέχτηκε το αεροδρόμιο από τις δυνάμεις του Άξονα. Μέχρι σήμερα τα σημάδια από τον βομβαρδισμό είναι ορατά. Η εισβολή των ναζιστικών στρατευμάτων στη χώρα σήμανε την αναστολή κάθε δραστηριότητας από πλευράς της εταιρείας εναέριων συγκοινωνιών.
Με τη λήξη του πολέμου η εταιρεία συνέχισε τη λειτουργία της με το όνομα “Ελληνικαί Αεροπορικαί Συγκοινωνίαι” (ΕΛΛ.Α.Σ). Σύντομα απορροφήθηκε από τις Tεχνικές Αεροπορικές Εκμεταλλεύσεις (Τ.Α.Ε) που συγκροτήθηκαν το 1951 ως ο εθνικός αερομεταφορέας της χώρας.
Το 1957 ιδρύθηκε η Ολυμπιακή Εταιρεία. Τα δρομολόγια από και προς το Αγρίνιο συνέχισαν να εκτελούνται με πτήσεις της Ολυμπιακής, μέχρι την κρατικοποίησή της το 1975. Το τελευταίο δρομολόγιο εκτελέστηκε από ένα Ιαπωνικό αεροσκάφος, χωρητικότητας 100 ατόμων, το 1977. Μετά το κλείσιμό του, δικαίωμα πρόσβασης και χρήσης του αεροδρομίου είχε μόνο η Αερολέσχη Αγρινίου, η οποία εδρεύει εκεί μέχρι και σήμερα. Το πολιτικό αεροδρόμιο Αγρινίου θεωρείται ένα από τα παλαιότερα πολιτικά αεροδρόμια της χώρας. Σήμερα, ο νομός εξυπηρετείται από τον Κρατικό Αερολιμένα Ακτίου.
Δείτε το βίντεο του συνεργάτη μας και εικονολήπτη Ανδρέα Κουτσοθανάση για την ιστορία του αεροδρομίου:
Αρχική φωτογραφία Θανάση Βαλαώρα. Δημοσιεύτηκε Αιτωλία και Ακαρνανία στο πέρασμα του χρόνου
Διαβάστε ακόμη στη “ΜτΧ”: Το σαμποτάζ στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Οι κομάντος που ανατίναξαν 13 βομβαρδιστικά των Ναζί και εκείνοι για αντίποινα σκότωσαν 50 Έλληνες. Τους πρόδωσε ένας ντόπιος.
Ειδήσεις σήμερα:
- Βloomberg. Πώς Ρώσοι πράκτορες οργάνωσαν την απόδραση του Ασαντ από τη Συρία
- Οι ακραίοι καύσωνες μας γερνάνε νωρίτερα. Τι δείχνει νέα έρευνα
- Αμερικανός που κρατούνταν στη Συρία περιγράφει την απελευθέρωσή του από τους αντάρτες μετά την πτώση του Ασαντ
- Τι έλεγε η νέα πρέσβης των ΗΠΑ για την Ελλάδα το 2015. «Τσαμπατζήδες που κανείς δεν τους τιμωρεί»
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ