Το λοκντάουν στη Σαγκάη «μπλοκάρει» εμπορικά καράβια να εκφορτώσουν στο λιμάνι. Οι επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία

Το λοκντάουν στη Σαγκάη «μπλοκάρει» εμπορικά καράβια να εκφορτώσουν στο λιμάνι. Οι επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία

Αναλυτές προειδοποιούν ότι ο απαράμιλλος ρόλος της Σανγκάης στο παγκόσμιο εμπόριο σημαίνει ότι ο αποκλεισμός της θα μπορούσε να έχει σοβαρές επιπτώσεις στον υπόλοιπο κόσμο, ειδικά αν διαρκέσει πολύ περισσότερο.

Η Σανγκάη διαθέτει το μεγαλύτερο ΑΕΠ από όλες τις κινεζικές πόλεις – 4,32 τρισεκατομμύρια γουάν (679 δισεκατομμύρια δολάρια), το τρίτο μεγαλύτερο χρηματιστήριο παγκοσμίως με βάση την αξία των εταιρειών που διαπραγματεύονται εκεί, και τον πέμπτο μεγαλύτερο αριθμό δισεκατομμυριούχων στον κόσμο.

Η Σανγκάη και οι περιοχές κοντά της είναι από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς κόμβους της Κίνας. Βασίζονται σε εισαγόμενα εξαρτήματα που εισέρχονται στη χώρα μέσω του λιμανιού της πόλης, το οποίο είναι και ο τρόπος με τον οποίο εξάγονται στη συνέχεια τα τελικά προϊόντα.

Σύμφωνα με το CNN, το 2021, το λιμάνι της Σανγκάης, το πιο πολυσύχναστο όσον αφορά τα εμπορευματοκιβώτια, διακίνησε 47 εκατομμύρια ισοδύναμες μονάδες 20 ποδιών, τέσσερις φορές περισσότερο από τον όγκο που διαχειρίζεται το λιμάνι του Λος Άντζελες. Το λιμάνι της Σαγκάης παραμένει λειτουργικό, αλλά τα στοιχεία του κλάδου που δημοσιεύθηκαν στα τέλη Μαρτίου έδειξαν ότι ο αριθμός των πλοίων που περιμένουν να φορτώσουν ή να εκφορτώσουν είχε εκτοξευθεί σε επίπεδο ρεκόρ.

Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν επίσης ότι πολλοί οδηγοί φορτηγών δυσκολεύονταν να μεταφέρουν εγκαίρως τα εμπορευματοκιβώτια μέσα και έξω από το λιμάνι λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών. Μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς φορτίου, η AP Moller-Maersk A/S, διέκοψε τις κρατήσεις για τη μεταφορά κατεψυγμένου κρέατος και κατεψυγμένων θαλασσινών στη Σαγκάη, καθώς το σκληρό lockdown έχει καθηλώσει τα φορτηγά στον δρόμο από το λιμάνι προς την πόλη

Σε ειδοποίησή της προς την πελατεία της, η Ocean Network Express προειδοποιεί πως στο λιμάνι της Σαγκάης συσσωρεύονται εμπορευματοκιβώτια και η εφοδιαστική αλυσίδα είναι μπλοκαρισμένη. Το λιμάνι έχει μείνει χωρίς τον ηλεκτρικό εξοπλισμό που χρειάζεται για να διατηρήσει στις αναγκαίες χαμηλές θερμοκρασίες τα κατεψυγμένα τρόφιμα. Παράλληλα, είναι περιορισμένος ο αριθμός των φορτηγών και στους τερματικούς σταθμούς επικρατεί συνωστισμός. Ως εκ τούτου, η Maersk διέκοψε τις μεταφορές κατεψυγμένων προϊόντων αλλά και διαφόρων άλλων ευπαθών φορτίων στη Σαγκάη μέχρι νεωτέρας. Στο μεταξύ, δίνει στους πελάτες της τη δυνατότητα να κατευθύνουν τα φορτία των κατεψυγμένων προϊόντων αλλού με την ίδια χρέωση

Η ευρύτερη περιοχή της Σανγκάης, η οποία περιλαμβάνει την Κουνσάν και πολλές άλλες ανατολικές πόλεις, είναι ένας σημαντικός κόμβος παραγωγής για βιομηχανίες από αυτοκίνητα μέχρι ημιαγωγούς.

Η Volkswagen και η General Motors έχουν εργοστάσια στη Σανγκάη σε συνεργασία με την κρατική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC Motor. Η Σανγκάη φιλοξενεί επίσης το πρώτο gigafactory της Tesla στην Ασία, το οποίο κανονικά κατασκευάζει 2.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα την ημέρα, με αποτέλεσμα η εταιρεία να έχει χάσει παραγωγή 50.000 αυτοκινήτων έως τώρα. Η TSMC, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τσιπ με σύμβαση στον κόσμο, λειτουργεί ένα σημαντικό εργοστάσιο ημιαγωγών στο προάστιο Songjiang. Οι κορυφαίοι κινεζικοί κατασκευαστές τσιπ SMIC και Hua Hong Semiconductor έχουν εργοστάσια στο Pudong, στα ανατολικά της πόλης. Τα μέτρα κατά της πανδημίας έχουν αναγκάσει πολλά εργοστάσια να αναστείλουν τη λειτουργία τους στη Σανγκάη και την Κουνσάν, απειλώντας να διαταράξουν βασικές αλυσίδες εφοδιασμού για αυτοκίνητα και ηλεκτρονικά είδη.

Μέχρι τώρα, οι επιπτώσεις του lockdown στη Σανγκάη στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού ήταν περιορισμένη, δήλωσε ο Τζούλιαν Έβανς-Πρίτσαρντ, ανώτερος οικονομολόγος της Κίνας στην Capital Economics, μια συμβουλευτική εταιρεία με έδρα το Λονδίνο. Πολλά εργοστάσια συνεχίζουν να λειτουργούν χρησιμοποιώντας αυτό που είναι γνωστό ως σύστημα κλειστού βρόχου – όπου οι εργαζόμενοι παραμένουν στο χώρο εργασίας τους κατά τη διάρκεια του lockdown, ώστε να μειώσουν τον κίνδυνο μόλυνσης.

Οι αναλυτές δεν πιστεύουν πλέον ότι η Κίνα μπορεί να πιάσει τον στόχο της για ανάπτυξη 5,5% φέτος, ο οποίος είναι έτσι και αλλιώς ο λιγότερο φιλόδοξος των τελευταίων 30 ετών.

Η Παγκόσμια Τράπεζα αναθεώρησε τις εκτιμήσεις της για την κινεζική ανάπτυξη στο 5%, αλλά σημείωσε ότι εάν τα περιοριστικά μέτρα συνεχιστούν, η ανάπτυξη θα μπορούσε να πέσει στο 4%.

Πηγή: Athensvoice.gr

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu