Στις 21 Οκτωβρίου του 1972 ένα αεροπλάνο της Ολυμπιακής κόπηκε στα δύο όταν προσθαλασσώθηκε στην παραλία του Π.Ι.Κ.Π.Α στη Βούλα. Είχε προηγηθεί διάλογος με τον πύργο ελέγχου που τον είχε κατευθύνει έξω από την κακοκαιρία και ο πιλότος ετοιμαζόταν να προσγειωθεί.

Όσοι σώθηκαν ζήτησαν βοήθεια από το προσωπικό του Ιδρύματος, αλλά 37 άνθρωποι δεν τα κατάφεραν. Οι αρχές προσπαθούσαν να λύσουν τον γρίφο του δυστυχήματος, που συνέβη λίγα μόλις λίγα χιλιόμέτρα μακριά από το αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Το Σάββατο της 21ης Οκτωβρίου του 1972 το NAMC YS-11A της «Ολυμπιακής Αεροπλοΐας» απογειώθηκε από την Κέρκυρα στις 7.55 μ.μ. με προορισμό το αεροδρόμιο του Ελληνικού, στο οποίο αναμένονταν να προσγειωθεί στις 9.06 λεπτά.

Επικρατούσαν άστατες καιρικές συνθήκες και κατά τόπους έπεφταν ισχυρές καταιγίδες. Το αεροπλάνο είχε αναταράξεις και έφθασε μέχρι την Κόρινθο. Τότε ο ελεγκτής αποφάσισε να αλλάξει το ύψος πτήσεως του αεροπλάνου:

ΠΥΡΓΟΣ: Ολυμπιακή 506. Αλλάξατε επίπεδο πτήσεως. Πετάξτε στα 15.000 πόδια διότι οι καταιγίδες καθιστούν δυσχερή την αναγνώρισή σας.

Με την εντολή αυτή συμμορφώνεται αμέσως ο πιλότος. Ο καιρός, όμως και σ’ αυτό το ύψος δεν είναι καλός. Ο ελεγκτής του ραντάρ έδωσε νέες οδηγίες στον πιλότο να πετάξει νότια. Μ’ αυτήν του την εντολή βγάζει προς στιγμή το αεροπλάνο από την κανονική του πορεία, αλλά το βοήθησε να αποφύγει τις καταιγίδες. Σε λίγο και με τη βοήθεια του ραντάρ το αεροπλάνο άρχισε την προσέγγιση προς το αεροδρόμιο.

ΠΥΡΓΟΣ: Θα προσγειωθείς αμέσως ή θα φύγεις και θα επιστρέψεις αργότερα;

ΠΙΛΟΤΟΣ: Τώρα αμέσως, αν είναι ελεύθερος ο διάδρομος.

ΠΥΡΓΟΣ: Θα βρεις ένα σύννεφο μπροστά σου. Αν μπεις μέσα θα βρεθείς σε δύσκολη θέση, απομακρύνσου αμέσως και κατευθύνσου προς την Κόρινθο. Πρόσεξε, υπάρχει καταιγίδα…

ΠΙΛΟΤΟΣ: Οκ, ευχαριστώ… (προς Πύργο Ελέγχου): Έρχομαι για προσγείωση. Βρίσκομαι σε απόσταση τριών μιλίων…

ΠΥΡΓΟΣ: Οκ… Τώρα προσγειώνεται ένα Μπόινγκ της Ολυμπιακής, θα ρωτήσω από τον κυβερνήτη του στοιχεία και θα σε ενημερώσω.

ΠΙΛΟΤΟΣ: Ευχαριστώ…

ΠΥΡΓΟΣ: Η ορατότης είναι 500 πόδια, έχει κραδασμούς, αλλά τα φρένα του λειτούργησαν κανονικά… Μπορείς να προσγειωθείς…

Ώρα 9.31 μ.μ. του Σαββάτου.

ΠΙΛΟΤΟΣ: Οκέυ, προχωρώ… (ώρα 9.31). Αυτή τη στιγμή μπαίνω στο σύννεφο. Μόλις βγω προσγειώνομαι αμέσως…

ΠΥΡΓΟΣ: Να βρίσκεσαι σε διαρκή επαφή. Είναι επικίνδυνα… Οκ;

Αυτή ήταν η τελευταία φράση του κυβερνήτη προς τον Πύργο Ελέγχου. Ένα λεπτό αργότερα θα έπρεπε να είχε προσγειωθεί… Ο Πύργος Ελέγχου κάλεσε αρκετές φορές το μοιραίο αεροπλάνο, αλλά δεν πήρε απάντηση. Ξαφνικά το φωτεινό στιγματάκι που απεικονίζει το αεροπλάνο στην οθόνη εξαφανίζεται.

ΠΥΡΓΟΣ: Ολυμπιακή 506, πού είσαι, δεν σε βλέπω.

ΠΥΡΓΟΣ: «506», με ακούς;

Ακολούθησε σιγή…  Το αεροσκάφος είχε ξεκινήσει τη διαδικασία προσγείωσης και βρισκόταν χαμηλά, έχασε απότομα ύψος και έπεσε στη θάλασσα. Οι πιλότοι δεν κατάφεραν να αντιδράσουν.

Την τραγική είδηση την ανήγγειλε ένας από τους διασωθέντες επιβάτες. Ο Ν. Στεφάνου μόλις διαπίστωσε πως το αεροπλάνο έπεσε στη θάλασσα, γδύθηκε, άνοιξε την πόρτα και βούτηξε στο νερό. Κολύμπησε για περίπου είκοσι λεπτά, βγήκε στη στεριά και έτρεξε στο ΠΙΚΠΑ Βούλας που βρισκόταν κοντά. Μόλις έφθασε στο κεντρικό κτίριο και ζήτησε βοήθεια από τις νοσοκόμες:

 Έπεσε στη θάλασσα το αεροπλάνο της Ολυμπιακής απ’ την Κέρκυρα. Ήμουνα επιβάτης και σώθηκα. Τηλεφωνήστε στην Ολυμπιακή και πέστε ότι έπεσε το αεροσκάφος της

Κανείς από τους 37 ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους δεν σκοτώθηκε λόγω της πτώσης του αεροπλάνου. Όπως προέκυψε από την ιατροδικαστική έρευνα, τα θύματα πνίγηκαν. Το τελευταίο πτώμα βρέθηκε σφηνωμένο στο κάθισμά του, όταν ανασύρθηκαν τα συντρίμμια του μοιραίου αεροσκάφους, ενώ αγνοείτο η τύχη ενός νηπίου, το όποιο φαίνεται πως παρασύρθηκε από τα κύματα.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος πέρασε στην ιστορία λόγω του τραγικού τέλους που είχε. Αποτυπώθηκε όμως και στον κινηματογραφικό φακό στην ταινία «Η Κόμισσα της Κέρκυρας». Η ταινία γυρίστηκε την χρονιά που το αεροπλάνο συνετρίβη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here