«Χόρευε τουίστ, χόρευε τρελά. Χόρευε τουίστ κι όλα θα παν’ καλά. Χόρευε τουίστ και να μη σταθείς, αν δεν αισθανθείς πως θα ξεβιδωθείς», τραγουδούσε η Αλίκη Βουγιουκάκη στην ταινία «Χτυποκάρδια στο θρανία».

Αυτό ακριβώς έκαναν εκατομμύρια νέοι σε όλο τον κόσμο στις αρχές τις δεκαετίας του ’60. Χόρευαν μέχρι… ξεβιδώματος. Κι αν ο Αλέκος Σακελλάριος χρησιμοποιούσε μεταφορικά τη λέξη «ξεβίδωμα», σε πολλές περιπτώσεις η λέξη αποκτούσε σχεδόν κυριολεκτική σημασία.

twist5
Τα περιοδικά δημοσίευαν και φωτογραφίες από ακτινογραφίες με κατάγματα προκειμένου να χτυπήσουν «καμπανάκι» στους αναγνώστες.

Δεν ήταν λίγες οι φορές που νεαροί, αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας, άνδρες και γυναίκες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με τραυματισμούς, όπως κατάγματα στην κνήμη ή στην περόνη και αιματώματα στα γόνατα.
Υπήρξαν και περιπτώσεις που νεαροί μπήκαν ακόμα και στο χειρουργείο έπειτα από μαραθώνιο τουίστ.
Όπως δύο 15χρονοι από το Σικάγο που υποβλήθηκαν σε επέμβαση στο γόνατο καθώς είχε αποσπαστεί από την άρθρωση τους, κομμάτι χόνδρου.
Το φαινόμενο πήρε τέτοια έκταση ώστε τα περιοδικά της εποχής άρχισαν να δημοσιεύουν πολυσέλιδα αφιερώματα με συμβουλές προς τους χορευτές για το πώς να αποφύγουν εξαρθρώσεις, κατάγματα, κακώσεις και άλλους τραυματισμούς.
Με εκτενή άρθρα τους οι γιατροί προειδοποιούσαν για τους κινδύνους που εγκυμονούσε ο δημοφιλής χορός.
Άλλωστε είχαν δει πολλά τα μάτια τους.
Έλεγαν ότι με το τουίστ κινδύνευε κυρίως η επιγονατίδα και ότι ο χορός χρειάζεται καλή φυσική κατάσταση.
«Όποιος θέλει τουίστ πρέπει να γυμνάζεται. Αλλιώς είναι εκτεθειμένος στους κινδύνους», υπογράμμιζαν.
Οι κίνδυνοι , σύμφωνα με τους γιατρούς ήταν βλάβες στις αρθρώσεις και σφοδρές οσφυαλγίες καθώς και μυϊκά διαστρέμματα σε άκρα και πλάτη.
Οι ορθοπεδικοί έδιναν ιδιαίτερο βάρος και σε έναν άλλο κίνδυνο που αφορούσε κυρίως τις γυναίκες: τα τακούνια.
Τα πόδια τους ήταν πολύ πιο ευάλωτα σε τραυματισμούς και οι γιατροί συνιστούσαν στις  χορεύτριες να φορούν ίσια παπούτσια ή καθόλου, την ώρα του χορού.

twist2
Από το περιοδικό «Εικόνες», τεύχος του 1964

Η τρέλα του τουίστ άρχισε στα τέλη της δεκαετίας του ’50 όταν κυκλοφόρησε το τραγούδι “The Twist” από τον Χανκ Μπάλαρντ.
Ο Μπάλαρντ είχε παρατηρήσει τη νεολαία να χορεύει με τρόπο εμπνευσμένο από το ροκ εντ ρολ αλλά με περισσότερες κινήσεις και γυρίσματα του σώματος.
Σε σύντομο χρονικό διάστημα το τραγούδι ξανακυκλοφόρησε από τον  Τσάμπι Τσέκερ και ο συγκεκριμένος χορός άρχισε να διαδίδεται με ταχύτητα σε όλη την Αμερική.
Πολύ γρήγορα πέρασε στην Ευρώπη και οι νέοι άρχισαν να «ξεβιδώνονται» μέχρι τελικής πτώσεως.

uma-thurman-and-john-travoltaΔιαβάστε:
 Ο χορός στο «Pulp Fiction» ήταν εμπνευσμένος από τις Αριστόγατες της Ντίσνεϊ. Η σκηνή όπου η Ούμα Θέρμαν «επανέρχεται» με σύριγγα στην καρδιά γυρίστηκε ανάποδα. Στην προβολή κατέρρευσε ένας θεατής

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here