Όμως, έως και τις αρχές του 15ου αιώνα μ.Χ. το βασικότερο μέσο πρόωσης ήταν το κουπί και όχι ο άνεμος.Οι ναυτικοί ιστορικοί δεν αναγνωρίζουν ούτε την Αθηναϊκή τριήρη, αλλά ούτε και τη Ρωμαϊκή γαλέρα ως ιστιοφόρα, αφού επρόκειτο για πλοία με βασική κινητήρια δύναμη τα κουπιά.

Φωτογραφία: ιστιοφόρο στην Χαλκίδα. Dorothy Burr Thompson ( 1900-1923 )
Μονάρμπουρα με ένα κατάρτι, δίκαρτα (διίστια, ή δίστηλα), τρικάταρτα (τριίστια, ή τρίστηλα) και πολυάρμπουρα (με 4 έως και 7 κατάρτια για υπερπόντια κυρίως ναυσιπλοΐα).
Αυτά έως και τις αρχές του 20ου αιώνα, όταν η εμφάνιση του ατμού σήμανε την αρχή του τέλους της κυριαρχίας του ανέμου στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα.
Βίρα τις άγκυρες λοιπόν και όρτσα τα πανιά!
Τα ιστιοφόρα στις μέρες διατηρούν το προνόμιο της προτεραιότητας έναντι των μηχανοκίνητων σκαφών. Έτσι σε τυχόν διασταύρωσή τους με άλλα μηχανοκίνητα πλοία και ειδικότερα εντός διαύλων και λιμανιών, έχουν το προνόμιο να μην αλλάξουν την πορεία τους.
Προηγούνται κάθε σκάφους!
Ειδήσεις σήμερα:
- Φωτιά στο Γραμματικό. Εντολή εκκένωσης για Μαραθώνα και Άνω Σούλι
- Βλάβη στο κάθισμα του πιλότου οδήγησε στο αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδία. Τι αναφέρει το πρώτο πόρισμα
- Συναγερμός στη Ρόδο για διαρροή αερίου σε ξενοδοχείο. Κλειστή λεωφόρος και απομάκρυνση πολιτών (βίντεο)
- Άνδρας εγκλωβίστηκε για δύο μέρες σε φρεάτιο στη Θεσσαλονίκη. Τον έσωσαν παιδιά που τον άκουσαν να φωνάζει
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ