Βλάβη στο κάθισμα του πιλότου οδήγησε στο αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδία. Τι αναφέρει το πρώτο πόρισμα

Βλάβη στο κάθισμα του πιλότου οδήγησε στο αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδία. Τι αναφέρει το πρώτο πόρισμα

Το δυστύχημα της Air India, που στοίχισε τη ζωή σε πολλούς ανθρώπους οφείλεται σε μηχανική βλάβη στο κάθισμα του πιλότου, σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα της Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB).

Όπως αναφέρεται, την ώρα της απογείωσης, το κάθισμα του κυβερνήτη μετακινήθηκε απότομα προς τα πίσω λόγω αστοχίας στον μηχανισμό κλειδώματος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να τραβηχτούν άθελά του τα χειριστήρια ώθησης στη θέση μηδέν, προκαλώντας άμεση απώλεια ισχύος στο αεροσκάφος.

Το αεροπλάνο δεν πήρε ποτέ το απαιτούμενο ύψος και κατέπεσε σε κατοικημένη περιοχή, τυλιγμένο στις φλόγες.

Ο συγκυβερνήτης επιχείρησε να ανακτήσει τον έλεγχο, αλλά δεν τα κατάφερε, όπως καταγράφεται και στο μαύρο κουτί. Οι τελευταίες φράσεις στο πιλοτήριο ήταν: «πέφτει η ώθηση» και «η θέση μου», πριν το αεροσκάφος συντριβεί.

Χρονική αλληλουχία

Η συσχέτιση των δεδομένων από τον καταγραφέα πτήσης (FDR) και το μαύρο κουτί ήχου (CVR) καταγράφει με ακρίβεια τα κρίσιμα δευτερόλεπτα:

• +12’’: Έναρξη περιστροφής. Το κάθισμα γλιστρά απότομα προς τα πίσω.

• +15’’: Τα χειριστήρια ώθησης τραβιούνται πίσω. Ο συγκυβερνήτης φωνάζει: «Πέφτει η ώθηση!»

• +18’’: Ο κυβερνήτης αναφωνεί: «Η θέση μου!». Ακούγονται ήχοι πάλης.

• +26’’: Ο συγκυβερνήτης επιχειρεί επαναφορά ώθησης. Το αεροσκάφος έχει ήδη φτάσει τα 214 πόδια και πέφτει σε stall.

• +38’’: Η πρόσκρουση.

Τεχνικά ευρήματα

Η αυτοψία των συντριμμιών εντόπισε θραυσμένα πείρους ασφάλισης (BACB30LN5S02) στο κάθισμα του κυβερνήτη. Το συγκεκριμένο κάθισμα είχε υποστεί συντήρηση μόλις 11 ημέρες πριν την πτώση, λόγω «δυσκαμψίας στη ρύθμιση». Όμως, δεν καταγράφηκε κανένας λειτουργικός έλεγχος μετά την επιδιόρθωση.

Συμπληρωματικοί παράγοντες

Η έρευνα εντοπίζει και άλλες συνθήκες που συνέβαλαν στην αδυναμία ανάκτησης του ελέγχου:

• Η θερμοκρασία περιβάλλοντος έφτανε τους 43°C, περιορίζοντας τις επιδόσεις των κινητήρων.

• Δεν υπήρξε καμία εντολή GO-AROUND ή STAB TRIM από τα μέλη του πληρώματος.

• Οι μοχλοί ώθησης στο Boeing 787 δεν διαθέτουν μηχανισμό ασφαλείας τύπου «weight-lock» ή «reverse torque prevention».

Η προκαταρκτική έκθεση κινητοποίησε άμεσα τις διεθνείς αεροπορικές αρχές:

• FAA και EASA εξέδωσαν εντολή επείγουσας επιθεώρησης όλων των καθισμάτων πιλότου στα Boeing 787 εντός 72 ωρών.

• Η Air India καθηλώνει στο έδαφος 12 αεροσκάφη με παρόμοια ιστορικά συντήρησης.

• Η Boeing ανακοίνωσε επανασχεδίαση του μηχανισμού ασφάλισης καθίσματος και τροποποίηση της δύναμης αντίστασης στους μοχλούς ώθησης, με εφαρμογή από το τρίτο τρίμηνο του 2026.

Στις 30 Ιουλίου 2025 αναμένεται να δημοσιευτεί η ολοκληρωμένη τεχνική έκθεση για το δυστύχημα. Τον Αύγουστο του 2025 έχει προγραμματιστεί διεθνής σύνοδος για την ασφάλεια στο πιλοτήριο

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.