Δείτε πού σαπίζει σήμερα το μοναδικό τρόλεϊ ελληνικής κατασκευής. Το αποκαλούσαν «Φαλκονέρα» και πρωτοεμφανίστηκε το 1967

Δείτε πού σαπίζει σήμερα το μοναδικό τρόλεϊ ελληνικής κατασκευής. Το αποκαλούσαν «Φαλκονέρα» και πρωτοεμφανίστηκε το 1967

Η «Φαλκονέρα» είναι ένα ιστορικό όχημα που έγραψε ιστορία στις ελληνικές δημόσιες συγκοινωνίες. Κυκλοφορούσε για δεκαετίες στους αθηναϊκούς δρόμους και ένωσε γειτονιές και χιλιάδες ανθρώπους στην καθημερινότητά τους.

Ήταν τρόλεϊ made in Greece, αλλά από τότε που αποσύρθηκε, σαπίζει στο υπαίθριο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ.

Το θρυλικό τρόλεϊ το εντόπισε ο συνεργάτης μας στην “μάντρα” των Α. Λιοσίων. Είχε αριθμό κυκλοφορίας στην Ελλάδα 1127 και  έκανε την διαδρομή Κυψέλη – Καισαριανή.

Ήταν επίτευγμα της αμαξοβιομηχανίας της Ελλάδας και κατασκευάστηκε το 1967 με αμάξωμα της Βιαμάξ. ‘Εφερε πλαίσιο Lancia και ηλεκτρικό εξοπλισμό CGE. Μπορούσε να μεταφέρει συνολικά 100 άτομα, εκ των οποίων οι 73 όρθιοι και οι υπόλοιποι καθήμενοι.

Το όχημα αυτό, που κάποτε διέσχιζε τους δρόμους της Αθήνας, σήμερα είναι παρατημένο

Το συγκεκριμένο τρόλεϊ παρουσιάστηκε και στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ως πιλοτικό μοντέλο που θα έμπαινε σε κανονική παραγωγή, κάτι που τελικά δεν προχώρησε.

Αν και δεν κλωνοποιήθηκε,η «Φαλκονέρα» υπηρέτησε κανονικά τον σκοπό, για τον οποίο δημιουργήθηκε, και πραγματοποίησε δρομολόγια για δεκαετίες. Προς το τέλος της «ζωής» του, το αμάξωμα του ιστορικού τρόλεϊ ανακατασκευάστηκε και ήρθε πιο κοντά στα αισθητικά πρότυπα των άλλων αντίστοιχης «γενιάς» ιταλικών τρόλεϊ της ΗΛΠΑΠ, τα οποία εκτελούσαν δρομολόγια στους δρόμους της Αθήνας.

Η «Φαλκονέρα» δεν είναι απλώς ένα παλιό τρόλεϊ — είναι ένα κομμάτι της Ελληνικής αστικής και βιομηχανικής ιστορίας.

Τα τελευταία από αυτά αποσύρθηκαν οριστικά από την κυκλοφορία στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και συγκεκριμένα το 1993.

Η «Φαλκονέρα» παρέμεινε έπειτα παροπλισμένη σε αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, με το 2012 να αποτελεί ένα ιδιαίτερης σημασίας έτος για τη μετέπειτα επιβίωση της. Ήταν τότε που η ΟΣΥ αποφάσισε να εκποιήσει ένα μεγάλο μέρος του παροπλισμένου στόλου της, βγάζοντας στο σφυρί και το συγκεκριμένο τρόλεϊ. Προφανώς αγνοούσαν την ιστορική σημασία του μοντέλου.

Τελικά, το τρόλεϊ, μαζί με μερικά ακόμη ιστορικά για τα ελληνικά δεδομένα λεωφορεία, εξαιρέθηκε της διαδικασίας. Έκτοτε, βρίσκεται αποθηκευμένο αλλά εκτεθειμένο, μαζί με άλλα ιστορικά οχήματα μαζικής μεταφοράς, στον υπαίθριο χώρο της ΟΣΥ στα Άνω Λιόσια.

Δείτε το βίντεο του συνεργάτη μας  CHRIS.P – LifeAfterGravity  με την «Φαλκονέρα» στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ.

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.