Εκχιονιστικά χωρίς βενζίνη και δρόμοι χωρίς αλάτι. Τι λέει το πόρισμα για την Αττική Οδό

Εκχιονιστικά χωρίς βενζίνη και δρόμοι χωρίς αλάτι. Τι λέει το πόρισμα για την Αττική Οδό

Εκχιονιστικά χωρίς βενζίνη και δρόμοι χωρίς αλάτι. Τι λέει το πόρισμα για την Αττική Οδό

Η ώρα του επιμερισμού των ευθυνών για το φιάσκο της Αττικής Οδού φτάνει, ίσως και εντός των επόμενων ημερών, καθώς ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής που επέστρεψε χθες το βράδυ από το Παρίσι θα πάρει στα χέρια του το πόρισμα της τριμελούς επιτροπής που είχε συσταθεί στο τέλος Ιανουαρίου στο υπουργείο, προκειμένου να αποφανθεί τι λειτούργησε και δεν λειτούργησε εκείνη τη… μοιραία Δευτέρα της “Ελπίδας”, όταν χιλιάδες πολίτες εγκλωβίστηκαν στα οχήματά τους.

Η αξιολόγηση της τριμελούς επιτροπής, κατόπιν της επεξεργασίας όλων των στοιχείων που τέθηκαν στην κρίση της από το Κέντρο Διαχείρισης της Αττικής Οδού αλλά και των μαγνητοφωνημένων συνομιλιών μεταξύ του Κέντρου και του Κέντρου της Τροχαίας Αττικής Οδού, είναι ότι τίποτα δεν λειτούργησε σωστά πρακτικά. Το πόρισμα των ειδικών υπό τον προϊστάμενο της διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών αποφαίνεται ότι η κοινοπραξία φέρει ακεραία τη ευθύνη για τον κακό συντονισμό την επίμαχη ημέρα, ενώ υπογραμμίζεται ότι ο δρόμος θα έπρεπε να έχει κλείσει νωρίτερα. Σημειωτέον, ο δρόμος κλείνει κατόπιν εισήγησης της εταιρίας στην Τροχαία Αττικής Οδού, κάτι, όμως, που φαίνεται να μην έγινε. Καταγράφονται, δε, παλινωδίες των αρμοδίων της κοινοπραξίας ως το πότε απαγορεύτηκε η είσοδος στον αυτοκινητόδρομο, καθώς επί αρκετή ώρα σηκώθηκαν οι μπάρες των διοδίων και αρκετά αυτοκίνητα μπήκαν στην Αττική Οδό, ενώ ήδη είχε επέλθει η απόλυτη κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Καθυστερήσεις και ελλείψεις

Πολλές από τις αποφάσεις που ελήφθησαν, με βάση το πόρισμα, ελήφθησαν λανθασμένα ή καθυστερημένα.

Πολλά ερωτηματικά εγείρονται για την επιχειρησιακή επάρκεια της εταιρίας για τον αποχιονισμό ίσως του πιο σύγχρονου δρόμου της χώρας. Σε αρκετά τμήματα του δρόμου δεν είχε πέσει αλάτι, πολλά από τα εκχιονιστικά οχήματα που ήταν επιχειρησιακά διαθέσιμα ήταν πολύ μεγάλα, με ακατάλληλου μεγέθους “μαχαίρι”, με δεδομένη τη μεγάλη συγκέντρωση οχημάτων. Όσο για τα μικρότερα εκχιονιστικά, τα οποία η εταιρία είχε επιβεβαιώσει πως διαθέτει στις συσκέψεις που έγιναν, διαπιστώθηκε, όταν χρειάστηκε να επιστρατευτούν, ότι ήταν “άδεια” από καύσιμα.

Αποτέλεσμα, όταν διαπιστώθηκε αυτό νωρίς το απόγευμα, η Πολιτική Προστασία να συνεννοηθεί με τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου η Πυροσβεστική να πάει και να γεμίσει τα ντεπόζιτα των μικρών αυτών οχημάτων, ήταν όμως ήδη αργά.

Το ανώτατο πρόστιμο

Όλων τούτων δοθέντων, το πρόστιμο για την κοινοπραξία αναμένεται να είναι ιδιαίτερα τσουχτερό. Υπενθυμίζεται ότι με βάση νόμο που έχει ψηφίσει η κυβέρνηση, τον 4663/2020, προβλέπονται αυστηρά πρόστιμα για τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων, σε περίπτωση που ο δρόμος κλείνει με ευθύνη τους. Και, σε αυτή την περίπτωση, το πόρισμα του υπουργείου στοιχειοθετεί την ευθύνη της παραχωρησιούχου εταιρίας.

Με βάση τις προβλέψεις του νόμου, το πρόστιμο μπορεί να κυμαίνεται από 5.000 ως και 1 εκατ. ευρώ. Κατά πληροφορίες του protothema.gr, το πρόστιμο θα είναι στα ανώτατα επίπεδα, ίσως και 1 εκατ. ευρώ, εξαντλώντας δηλαδή την πρόβλεψη του νόμου. Αυτό, βεβαίως, θα “κλειδώσει” αυτές τις μέρες, καθώς ο κ. Καραμανλής θα βρίσκεται από σήμερα και πάλι στο γραφείο του.

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr
close menu