Explainer: Τι γνωρίζουμε για το εξαφανισμένο υποβρύχιο στο ναυάγιο του Τιτανικού. Oι δικλείδες ασφαλείας και τα πιθανά σενάρια

Explainer: Τι γνωρίζουμε για το εξαφανισμένο υποβρύχιο στο ναυάγιο του Τιτανικού. Oι δικλείδες ασφαλείας και τα πιθανά σενάρια

Υποβρύχιο που μετέφερε πέντε άτομα για να δουν το ναυάγιο του Τιτανικού στο βυθό του Βόρειου Ατλαντικού Ωκεανού εξακολουθεί να αγνοείται παρά τη μαζική επιχείρηση αναζήτησης από τις αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών και του Καναδά.

Το υποβρύχιο Titan ήταν καθ’ οδόν προς τα περίφημα συντρίμμια, στα ανοικτά των ακτών του St John’s, Newfoundland, στον Καναδά, όταν έχασε την επαφή με το υποστηρικτικό του πλοίο, αφήνοντας τους επιβαίνοντες με οξυγόνο αρκετό  μόνο για 3 έως 4 ημέρες.

Το υποβρύχιο ήταν μέρος ενός ταξιδιού οκτώ ημερών που διεξήγαγε η OceanGate Expeditions.έχρι να χαθούν τα ίχνη του, είχε διανύσει 400 ναυτικά μίλια, βρισκόταν δηλαδή σχεδόν στη μέση του ταξιδιού, το οποίο από την ακτή του Κέιπ Κοντ της Μασαχουσέτης απέχει περίπου 900 μίλια και έχει διάρκεια οκτώ ωρών.

Το υποβρύχιο ξεκίνησε την δίωρη κάθοδό του στο ναυάγιο το πρωί της Κυριακής. Έχασε την επαφή με το Polar Prince, το πλοίο υποστήριξης που μετέφερε το πλοίο στο σημείο, 1 ώρα και 45 λεπτά μετά την κάθοδό του, δήλωσαν αξιωματούχοι.

Οι επιχειρήσεις αναζήτησης ξεκίνησαν αργότερα εκείνη την ημέρα.

Δεν είναι ακόμα σαφές τι συνέβη με το υποβρύχιο, γιατί έχασε την επαφή του και πόσο κοντά ήταν στον Τιτανικό όταν χάθηκε.

Ανάμεσα στους πέντε επιβαίνοντες είναι ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος, ο Χάμις Χάρντινγκ. Ο 58χρονος επιχειρηματίας και λάτρης του διαστημικού τουρισμού είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας πώλησης ιδιωτικών τζετ Action Aviation με έδρα το Ντουμπάι.

Είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο του 2022 πως επρόκειτο να κάνει αυτό το ταξίδι στα βάθη του ωκεανού «μαζί με άλλους θρυλικούς εξερευνητές, εκ των οποίων κάποιοι έχουν κάνει πάνω από 30 καταδύσεις στον Τιτανικό από τη δεκαετία του 1980».

Επιπλέον στο υποβρύχιο ήταν ο Σαχζάντα Νταγούντ, αντιπρόεδρος του ομίλου Engro, με έδρα το Καράτσι του Πακιστάν, και ο γιος του Σουλεϊμάν, βρίσκονται στο καταδυόμενο σκάφος, επεσήμανε η οικογένειά τους.

Στο καταδυόμενο σκάφος βρίσκεται και ο 77χρονος Γάλλος εξερευνητής Πολ-Ανρί Ναρζολέ, διευθυντής υποβρύχιων ερευνών στην εταιρεία που έχει τα δικαιώματα για το ναυάγιο του Τιτανικού.

Ο πέμπτος επιβάτης είναι ο Στόκτον Ρας, ιδρυτής και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της OceanGate.

Υπενθυμίζεται ότι τα εισιτήρια κοστίζουν 250.000 δολάρια για ένα οκταήμερο ταξίδι που περιλαμβάνει καταδύσεις στο ναυάγιο του Τιτανικού σε βάθος 3.800 μέτρων.

Τι γνωρίζουμε για το Titan

To Titan είναι ένα υποβρύχιο σκάφος χωρητικότητας πέντε ατόμων, μπορεί να καταδύεται σε βάθη έως 4 χιλιόμετρα και ταξιδεύει με ταχύτητα τριών κόμβων την ώρα – περίπου 5,5 χλμ./ώρα.

Κατασκευασμένο από «τιτάνιο και ανθρακονήματα», το σκάφος έχει μήκος 6,7 μέτρα και βάρος 10 τόνους (περίπου όσο έξι αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους), διαθέτει κάμερες, φώτα και σαρωτές, ενώ χρησιμοποιεί τη δορυφορική τεχνολογία Starlink, του Ελον Μασκ, για την επικοινωνία του.

Εκτός από τουριστικές αποστολές στον Τιτανικό, το σκάφος χρησιμοποιείται για έρευνες, για υποβρύχιες επιθεωρήσεις, για συλλογή στοιχείων, για κινηματογραφικές και δημοσιογραφικές παραγωγές, για δοκιμές εξοπλισμού και λογισμικού σε βαθιά ύδατα.

Σύμφωνα με την OceanGate, το Titan «είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονα συστήματα φωτισμού, με σόναρ πλοήγησης, καθώς και με εξοπλισμό, εσωτερικά και εξωτερικά, βιντεοσκόπησης και φωτογραφίας 4K».

Διαθέτει σύστημα παρακολούθησης της κάψουλας του σκάφους σε real time, καθώς και αισθητήρες που αναλύουν τις συνέπειες της αλλαγής πίεσης στο σκάφος καθώς καταδύεται, προκειμένου να αξιολογείται διαρκώς η αρτιότητα της κατασκευής.

«Αυτό το σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης του σκάφους παρέχει έγκαιρη προειδοποίηση για τον χειριστή ώστε να ανακόψει την κατάδυση και να επιστρέψει με ασφάλεια στην επιφάνεια», σημειώνει η εταιρεία.

Πόσο χρόνο έχουν πριν βρεθούν νεκροί

Αξιωματούχοι της Ακτοφυλακής υπολόγισαν το απόγευμα της Δευτέρας ότι το υποβρύχιο είχε «κάπου μεταξύ 70 και 96 ωρών» οξυγόνου. Ενδεχομένως αυτό να δώσει χρόνο στους διασώστες μέχρι την Παρασκευή για να τους εντοπίσουν.

Αλλά το βάθος της περιοχής όπου χάθηκαν θα μπορούσε να αποτελέσει πρόκληση. Η βαθύτερη υποβρύχια διάσωση που έγινε ποτέ ήταν αυτή των Roger Chapman και Roger Mallinson, οι οποίοι διασώθηκαν από το υποβρύχιο Pisces III σε βάθη 1.575 ποδιών το 1973. Έμειναν παγιδευμένοι για 76 ώρες πριν τελικά ανασυρθούν στην επιφάνεια.

Τα συντρίμμια του Τιτανικού είναι πολύ πιο βαθιά και βρίσκονται σχεδόν 13.000 πόδια κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Άλλοι παράγοντες που περιπλέκουν την αναζήτησή τους είναι η απομακρυσμένη τοποθεσία, οι τοπικές καιρικές συνθήκες και άγνωστα στοιχεία όπως η κατάσταση του υποβρυχίου και εάν διαθέτει εξοπλισμό διάθεσης που μπορούν να εντοπιστούν από τις ομάδες αναζήτησης.

Σύμφωνα με τους μετεωρολόγους του CNN, η περιοχή έχει ταραχώδεις θάλασσες και συνθήκες ομίχλης. Αν και δεν είναι ασυνήθιστο για την περιοχή, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει καθυστερήσεις για τα μέρη αναζήτησης λόγω δυσκολίας χρήσης εναέριου εξοπλισμού σε χαμηλά σύννεφα.

Η αμερικανική ακτοφυλακή ανάρτησε στο Twitter τη Δευτέρα ότι η έρευνα θα συνεχιστεί κατά τη διάρκεια της νύχτας. Άρχισε να σαρώνει την επιφάνεια του ωκεανού την Κυριακή, όταν αναφέρθηκε για πρώτη φορά η εξαφάνιση του υποβρυχίου.

Σκάφη, αεροσκάφη και εξοπλισμός ραντάρ αναπτύχθηκαν για σάρωση πάνω από το νερό σε περίπτωση που το υποβρύχιο είχε βγει στην επιφάνεια. Οι σημαδούρες σόναρ και ο εξοπλισμός σόναρ σε σκάφη επιτόπου χρησιμοποιήθηκαν επίσης για την ανίχνευση ήχων κάτω από το νερό.

Η αμερικανική ακτοφυλακή συντονίζει την έρευνα με το αμερικανικό ναυτικό, την καναδική ακτοφυλακή και τον καναδικό στρατό.

Η 106η Πτέρυγα Διάσωσης της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ έχει πετάξει πάνω από την περιοχή, όπως και δύο πτήσεις C-130.

Η OceanGate είπε ότι έχει λάβει βοήθεια από κυβερνητικές υπηρεσίες και εταιρείες βαθέων υδάτων. Το Polar Prince, το πλοίο που υποστήριζε το υποβρύχιο, βοηθά επίσης στην έρευνα, είπε ένας συνιδιοκτήτης.

Αλλά η εύρεση του υποβρυχίου είναι μόνο το πρώτο βήμα. Η διάσωσή του θα μπορούσε να είναι μια εντελώς άλλη πρόκληση.

Ανάλογα με το πού και σε ποιο βάθος βρίσκεται το υποβρύχιο, θα μπορούσαν να υπάρχουν περιορισμένες επιλογές για σκάφη διάσωσης.

Για παράδειγμα, τα πυρηνικά υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ λειτουργούν συνήθως στα 800 πόδια ή λιγότερο – που σημαίνει ότι δεν μπορούν να βουτήξουν στον πυθμένα του ωκεανού, όπου η πίεση του νερού στο κύτος του υποβρυχίου θα μπορούσε να το κάνει να εκραγεί.

Το Ναυτικό διαθέτει εξειδικευμένα υποβρύχια διάσωσης, αλλά ακόμη και αυτά μπορούν να κάνουν διασώσεις μόνο σε βάθη έως και 2.000 πόδια, σύμφωνα με την Υποβρύχια Διοίκηση Διάσωσης του Πολεμικού Ναυτικού.

Κατά τη διάρκεια της διάσωσης του 1973, οι αρχές χρησιμοποίησαν άλλα υποβρύχια και ένα τηλεχειριζόμενο σκάφος ανάκτησης που αναπτύχθηκε από το Ναυτικό για να το τραβήξουν πίσω στην επιφάνεια.

Δεν είναι σαφές εάν αυτές οι μέθοδοι θα μπορούσαν να λειτουργήσουν για τον Τιτάνα, δεδομένης της αβεβαιότητας σχετικά με τη θέση του.

Πηγή: CNN

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.