Για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία κατηγορείται ο σταθμάρχης της Λάρισας

Για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία κατηγορείται ο σταθμάρχης της Λάρισας

Για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία κατηγορείται ο σταθμάρχης της Λάρισας

Συνελήφθη μετά από τις εξηγήσεις που έδωσε στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, παρουσία εισαγγελέα, ο 59χρονος σταθμάρχης του ΟΣΕ Λάρισας, ο οποίος ωστόσο αρνείται ότι φταίει για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία.

Ο συλληφθείς σταθμάρχης, 59 ετών, είχε αναλάβει υπηρεσία στην εν λόγω θέση μόλις πριν από 40 ημέρες, αφού είχε προηγηθεί εκπαίδευση ενός έτους.

Πηγές του ΟΣΕ αναφέρουν ότι ο σταθμάρχης είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε καθήκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους. Πήρε τη σχετική πιστοποίηση μαζί με άλλους συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία. Η εκπαίδευση, η εξέταση και η πιστοποίηση των σταθμαρχών γίνονται μόνο από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής. Όσο για την Hellenic Train, είναι η σιδηροδρομική επιχείρηση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.

Ανθρώπινο λάθος

Ο ΟΣΕ έχει ζητήσει και αναμένει απομαγνητοφώνηση της πιθανής συνομιλίας μεταξύ του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών, προκειμένου να εντοπιστούν στοιχεία για τις τελευταίες κινήσεις του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες και ενώ η έρευνα είναι σε εξέλιξη, ερευνάται το ενδεχόμενο το δυστύχημα να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» φέρεται να κατηύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορικό. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία εντολή του σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ.: ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».

Ο σταθμάρχης φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς, αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να κατέθεσε: «Εγώ πάτησα κανονικά το κουμπί, γιατί είναι αυτόματο το σύστημα πλέον για να αλλάξει η γραμμή, οπότε κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, αλλά δεν λειτούργησε».

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμάρχης θα έπρεπε να κάνει και οπτικό έλεγχο για να δει αν λειτούργησε η εντολή που έδωσε για αλλαγή γραμμής, κάτι που δεν έκανε.

Ποιοι κατέθεσαν, τι ερευνάται

Εκτός από τον σταθμάρχη, κατέθεσε και ο κλειδούχος, ο οποίος έδωσε επίσης ανωμοτί κατάθεση στην Τροχαία Λάρισας που συγκεντρώνει τη δικογραφία για το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα. Καταθέσεις έχουν δώσει ακόμη ο εκπρόσωπος της Hellenic Train και δύο προϊστάμενοι τμημάτων, μηχανοδηγών και εκδοτηρίων.

Φως στα αίτια του δυστυχήματος θα ρίξουν και οι καταθέσεις των επιζώντων όπως και άλλα στοιχεία που θα προκύψουν από το σύστημα και κυρίως οι κρίσιμες συνομιλίες μεταξύ των μηχανοδηγών και του σταθμάρχη.

Αυτό που ερευνάται είναι εάν πρόκειται για ανθρώπινο λάθος ή για μια σειρά τεχνικών παραλείψεων και σφαλμάτων που οδήγησαν στο μοιραίο δυστύχημα, καθώς και γιατί ο σταθμάρχης έδωσε τη συγκεκριμένη γραμμή στην επιβατική αμαξοστοιχία.

Η εντολή Ντογιάκου για την έρευνα – Τι αναφέρει στην παραγγελία του

Την ίδια στιγμή, με εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, την εποπτεία της έρευνας έχει αναλάβει ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, ο οποίος μετέβη στον τόπο της τραγωδίας.

Η έρευνα κινείται προς πάσα κατεύθυνση και, εφόσον προκύψουν ενδείξεις για λάθη και παραλείψεις, οι εισαγγελικές αρχές θα προχωρήσουν στην άσκηση ποινικών διώξεων που επισύρουν βαρύτατες ποινές, έως και ισόβια κάθειρξη.

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, στην παραγγελία του προς τον κ. Δασκαλόπουλο αναφέρει: «Με αφορμή το συμβάν της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη την 28η/2/2023 (βλ. συνημμένα δημοσιεύματα), παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες, στο πλαίσιο της εκ του άρθρου 32 ΚΠΔ αρμοδιότητάς σας ως προς την εποπτεία του ανακριτικού έργου, προς την κατεύθυνση της επίσπευσης της ανάκρισης στη συγκεκριμένη υπόθεση. Επίσης να μας ενημερώσετε με αιτιολογημένη αναφορά σας αν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 32 ΚΠΔ, δηλαδή, να εισαχθεί η υπόθεση στο ακροατήριο κατ’ απόλυτη προτεραιότητα».

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.