Η εξαφάνιση αμερικανικού στρατιωτικού αεροπλάνου στον Ειρηνικό. Είχε 107 επιβάτες και ήταν σε μυστική αποστολή στο Βιετνάμ

Η εξαφάνιση αμερικανικού στρατιωτικού αεροπλάνου στον Ειρηνικό. Είχε 107 επιβάτες και ήταν σε μυστική αποστολή στο Βιετνάμ

Η εξαφάνιση της πτήσης 739 της εταιρείας Flying Tiger Line, το Μάρτιο του 1962, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αεροπορικά μυστήρια της ιστορίας

Στο αεροπλάνο επέβαιναν 107 άτομα: 93 κομάντος, 3 Νοτιοβιετναμέζοι αξιωματικοί και 11 μέλη πληρώματος. Κυβερνήτης του αεροσκάφους που ξεκίνησε από την Καλιφόρνια, ήταν ο Γκρέγκορι Τόμας και τελικός προορισμός του η Σαϊγκόν, πρωτεύουσα τότε του Νότιου Βιετνάμ. Η αποστολή ήταν μυστική.

flying_tiger_airplane

Ένα αεροσκάφος της Flying Tiger Line, παρόμοιο με αυτό που εξαφανίστηκε στον Ειρηνικό Ωκεανό το Μάρτιο του 1962. Πηγή εικόνας: WikimediamtxCommons

Το χρονικό της εξαφάνισης

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, το FT739/FTL739 επρόκειτο να κάνει τέσσερις στάσεις για λόγους ανεφοδιασμού. Ωστόσο, οι επιβάτες δεν έφτασαν ποτέ στη Σαϊγκόν.

Το αεροπλάνο της Flying Tiger εξαφανίστηκε ανάμεσα στο ηφαιστειογενές νησί Γκουάμ και στην αεροπορική βάση Clark στις Φιλιππίνες.

Στο Γκουάμ έγινε η προτελευταία στάση της πτήσης. Περίπου 80 λεπτά μετά την αναχώρηση από το νησί, ο πιλότος έδωσε μέσω ασυρμάτου μια αναφορά θέσης ρουτίνας.

Μια ακόμη αναφορά θέσης ήταν προγραμματισμένο να σταλεί λίγο περισσότερο από μία ώρα μετά, αλλά δεν εστάλη ποτέ.

Επί οκτώ ημέρες, μέλη του Ναυτικού και της Αεροπορίας “χτένιζαν” τον Ειρηνικό Ωκεανό.

Έψαξαν περισσότερα από 144.000 τετραγωνικά μίλια, αλλά δεν βρήκαν ούτε συντρίμμια ούτε σορούς. Η έρευνα ήταν μία από τις μεγαλύτερες στην ιστορία της αεροπορίας.

sxediagramma_pthshs_739_martios_1962

Σχεδιάγραμμα της εξαφάνισης της πτήσης 739 της Flying Tiger Line με προορισμό τη Σαϊγκόν του Νοτίου Βιετνάμ. Πηγή εικόνας: Youtube

Οι μοναδικές μαρτυρίες προέρχονταν από το πλήρωμα ενός δεξαμενόπλοιου που βρισκόταν στη διαδρομή κι έκαναν λόγο για μία έκρηξη τη νύχτα της εξαφάνισης του αεροπλάνου (16 Μαρτίου 1962).

Το Συμβούλιο Πολιτικής Αεροναυτικής των ΗΠΑ (CAB) αποφάνθηκε ότι η πτήση 739 κατά πάσα πιθανότητα εξερράγη, αλλά η αιτία που προκάλεσε την έκρηξη δεν ήταν εφικτό να προσδιοριστεί. Ο καιρός ήταν αίθριος και ό,τι συνέβη συνέβη σε μία στιγμή, αφού το αεροπλάνο δεν έστειλε ποτέ σήμα κινδύνου.

Ορισμένοι υποστήριξαν ότι έγινε σαμποτάζ στους κινητήρες κι άλλοι ότι καταρρίφθηκε από τους Βιετκόνγκ, δηλαδή τους αντάρτες που δρούσαν στο Νότιο Βιετνάμ με σκοπό την επανένωσή του με το Βόρειο.

Το αεροσκάφος πέταξε για πρώτη φορά το 1957 και είχε στο ενεργητικό του συνολικά 17.224 ώρες πτήσης.

newspaper_739_flight_1962

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας με τίτλο “Κανένα ίχνος αεροπλάνου”. Πηγή εικόνας: Youtube

“Χρειάζομαι μόνο μια ακόμα αγκαλιά”

Τα ονόματα των 93 Αμερικανών στρατιωτών της μοιραίας πτήσης δεν προστέθηκαν στο Μνημείο Πεσόντων του Πολέμου του Βιετνάμ στην Ουάσιγκτον, με το σκεπτικό ότι δεν σκοτώθηκαν στο πεδίο της μάχης.

Οι οικογένειες των αγνοουμένων ένιωθαν αδικημένες, καθώς δεν μνημονεύτηκε η θυσία τους και έκαναν εκκλήσεις να μην ξεχαστούν στο πέρασμα των ετών.

Νιώθω απογοητευμένη. Είναι σχεδόν σαν να μην υπήρξαν ποτέ ως στρατιώτες, λες και ο θάνατός τους δεν έχει σημασία“, ανέφερε η Ντιάνα Τέιλορ Κράμπλερ που έχασε τον αδερφό της στην πτήση της Flying Tiger Line.

Το Μάιο του 2021, έγιναν τα αποκαλυπτήρια ενός μνημείου προς τιμήν των 93 αγνοουμένων στην πόλη Κολούμπια Φολς. Την πρωτοβουλία ανέλαβε ο ιδρυτής της ΜΚΟ, “Wreaths Across America“, Μόριλ Γουόρτσεστερ.

Όπως είπε, “όταν άκουσα για πρώτη φορά την ιστορία αυτής της αποστολής και έμαθα ότι δεν έχει γίνει τίποτα για αυτές τις οικογένειες, σοκαρίστηκα“.

Ο χρόνος μπορεί να απάλυνε τις πληγές τους, αλλά δεν τις επούλωσε, διότι απαντήσεις δεν δόθηκαν ποτέ. Η Τζένιφερ Κιρκ, ανιψιά του Ντόναλντ Σάρτζεντ, ο οποίος ήταν ανάμεσα στους επιβάτες του μοιραίου αεροπλάνου, δήλωσε με αφορμή τη συμπλήρωση 60 ετών από την εξαφάνιση της πτήσης 739:

Ο θείος μου επιλέχθηκε από τον Τζον Κένεντι, για να είναι σε αυτήν την ειδική ομάδα. Την ημέρα της αναχώρησης, δυσκολεύτηκε πολύ να πει “αντίο”. Γύριζε πίσω και έλεγε: “Χρειάζομαι μόνο μια ακόμα αγκαλιά και μετά μπορώ να φύγω”. Αφού έδωσε την τρίτη και χρονικά μεγαλύτερη αγκαλιά, απλώς είπε:

“Πρέπει να φύγω. Δεν ξέρω πότε θα επιστρέψω”“.

Με πληροφορίες από: Aviation Safety Network, Airfacts Journal, War History Online και Click On Detroit

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Youtube

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

https://www.google.com/recaptcha/api.js?onload=wpcaptcha_captcha&render=6Le-EbgpAAAAAAPjw__MGN_V8i8UpQ6uH4lqO8V9&ver=1.23

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.