Μέχρι και τα μέσα του 20ου αιώνα, η Ύδρα ήταν ένα ανεξερεύνητο, σχεδόν πρωτόγονο νησί. Μέσα σε λίγες δεκαετίες ηλεκτροδοτήθηκε, απέκτησε ζωή και μετατράπηκε στο «Κάπρι της Ελλάδας». 
Στο κέντρο του «Κάπρι» υπήρξε ένα μικρό μπαρ, η θρυλική «Λαγουδέρα».

Από τη «Λαγουδέρα» έκανε το πέρασμά του όλο το εγχώριο και διεθνές τζετ σετ των επωνύμων. Ο ιδιοκτήτης του, Μπάμπης Μωρές, συνήθιζε να απαθανατίζει τους διάσημους και άσημους θαμώνες με την κάμερά του. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, η Μαρία Κάλλας, η Ζωή Λάσκαρη, η Τζένη Καρέζη, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, ο Άντονι Χόπκινς, είναι μόνο μερικά από τις προσωπικότητες που πόζαραν στο φακό του.


Τα πάρτι της «Λαγουδέρας» ήταν μοναδικά. Ο Μωρές ταξίδευε σχεδόν κάθε χρόνο στο Λονδίνο και έφερνε τα τελευταία χιτ της ντίσκο. Πιο νωρίς και από τα δισκάδικα.

Στα τραπέζια της Λαγουδέρας στο βάθος κάθεται ο Σταύρος Νιάρχος.

Αυτό όμως που έκανε τη «Λαγουδέρα» να ξεχωρίζει ήταν το αυθεντικό περιβάλλον και το παρεΐστικο κλίμα. Ο χώρος στον οποίο στεγαζόταν το μαγαζί χρησιμοποιούταν από τους ψαράδες, που συνήθιζαν να κρεμάνε τις βάρκες και τα κουπιά από το ταβάνι για να τα επισκευάζουν. Ο Μωρές μετέτρεψε την παράδοση σε μέρος της διακόσμησης. Τους τοίχους και την οροφή της «Λαγουδέρας» κοσμούσαν κουπιά, εξαρτήματα από πλοία, καθώς και ντουζιέρες που άνοιγαν όταν το κέφι «άναβε» για τα καλά.

Διαβάστε ακόμα: Γυμνιστές. Στην Ύδρα τους κυνήγησαν, στη Μύκονο τους ανέχτηκαν. Πως ο μητροπολίτης τους υπερασπίστηκε στο δικαστήριο τη δεκαετία του 1950 (βίντεο)

Ο βασιλιάς της Ισπανίας, Χουάν Κάρλος.

Άλλωστε, τα πάρτι κρατούσαν όλη τη νύχτα. Οι θαμώνες χόρευαν είτε στους ρυθμούς του γραμμοφώνου, ή έφτιαχναν οι ίδιοι την ατμόσφαιρα παίζοντας μουσική με τις κιθάρες τους. Εκείνες τις ώρες δεν υπήρχαν διάσημοι, ούτε πλούσιοι, όλοι διασκέδαζαν ως ίσοι. Στο τέλος της νύχτας, γινόταν μία άτυπη βράβευση. Ο Μωρές απένειμε χρυσό, ασημένιο και χάλκινο μετάλλιο σε εκείνους που είχαν χορέψει καλύτερα.

Πάνω αριστερά η Γεωργία Βασιλειάδου. Κάτω αριστερά ο Ανδρέας Παπανδρέου. Δεξιά ο Ανδρέας Μπάρκουλης με τη Ζωή Λάσκαρη.

Ο ιδιοκτήτης της «Λαγουδέρας» δεν είχε καμία σχέση με την Ύδρα. Ο Μωρές διατηρούσε μπαρ στο κέντρο της Αθήνας και ταξίδεψε για πρώτη φορά στο μικρό νησί στα τέλη της δεκαετίας του ’50 με παρότρυνση του φίλου του, Βασίλη Μάρου, ο οποίος είχε εργαστεί ως οπερατέρ στα γυρίσματα της ταινίας «Το παιδί και το δελφίνι» με τη Σοφία Λόρεν το 1956. Μία διήμερη εκδρομή ήταν αρκετή για να μαγευτεί από την ακατέργαστη ομορφιά του και να πάρει την απόφαση να ανοίξει το ιστορικό μαγαζί.

Αριστερά ο Πάυλος Κουντουριώτης. Δεξιά η Τζένη Καρέζη, ο Κακαβάς και ο Άκης Ηλιάδης.

Η «Λαγουδέρα» στη μεγάλη οθόνη

Το δημοφιλές μπαρ φιλοξένησε πολλούς σταρ του σινεμά στα μεταμεσονύχτια πάρτι του, μετατράπηκε όμως και το ίδιο σε κινηματογραφικό πλατό σε αρκετές περιστάσεις. Η «Λαγουδέρα» εμφανίζεται στη «Φαίδρα» της Μελίνας Μερκούρη, καθώς και στις «Γοργόνες και Μάγκες». Για τις ανάγκες των γυρισμάτων των «Γαμπρών της Ευτυχίας», το πατάρι του μαγαζιού έγινε το καμαρίνι της αείμνηστης Γεωργίας Βασιλειάδου. Το καστ και το συνεργείο της βρετανικής ταινίας «Ο Ναύτης του Γιβραλτάρ», στην οποία πρωταγωνιστούσε η Ζαν Μορό επίσης περνούσε πολλές ώρες της ημέρας του στη «Λαγουδέρα».

Το μπαρ ήταν το σήμα κατατεθέν της Ύδρας, σημείο συνάντησης της κοσμοπολίτικης «αφρόκρεμας» και του απλού κόσμου. Όπως έλεγε η Μάρθα Καραγιάννη: «η Λαγουδέρα ήταν ό,τι και η Κουίντα στη Φωκίωνος Νέγρη. Μαζευόντουσαν οι πάντες. Όλη η Ελλάδα περνούσε από εκεί».

Διαβάστε στη «ΜτΧ»: Γιατί η Μελίνα Μερκούρη έσκαγε στα γέλια μετά από κάθε «στοπ» στις δραματικές σκηνές της Φαίδρας. Το παρασκήνιο της θρυλικής ταινίας που γυρίστηκε στην Ύδρα σε συνθήκες καύσωνα (φωτογραφίες)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here