Η μυστήρια εικόνα που ανακαλύφθηκε κάτω από την επιφάνεια του πίνακα “Μπλε Δωμάτιο” του Πάμπλο Πικάσο. Γιατί ζωγράφιζε πάνω σε παλαιότερα έργα του

Η μυστήρια εικόνα που ανακαλύφθηκε κάτω από την επιφάνεια του πίνακα “Μπλε Δωμάτιο” του Πάμπλο Πικάσο. Γιατί ζωγράφιζε πάνω σε παλαιότερα έργα του
Ο πίνακας “Μπλε Δωμάτιο” του Πάμπλο Πικάσο απεικονίζει μια γυναίκα να πλένεται στο στούντιο του ζωγράφου.

Έχει πιασμένα τα ξανθά μαλλιά της και βρέχεται με νερό από τις κανάτες που βρίσκονται στο πάτωμα. Στους τοίχους είναι κρεμασμένοι δυο πίνακες, ενώ ένα βάζο με λουλούδια κοσμεί το δωμάτιο.

Φιλοτεχνήθηκε το 1901 και ανήκει στην “μπλε περίοδο” κατά την οποία ο Πικάσο έμενε στο Παρίσι και ζωγράφιζε πίνακες χρησιμοποιώντας κυρίως αποχρώσεις του μπλε χρώματος.

Από το 1927 ο πίνακας συμπεριλαμβάνεται στη συλλογή του μουσείου “The Collection Phillips” της Ουάσινγκτον.

Ο πίνακας έχει ύψος 50.8 εκατοστά και πλάτος 60.96 εκατοστά. Wikipedia

Τη δεκαετία του ’50 ένας συντηρητής του μουσείου παρατήρησε ότι υπήρχαν πινελιές που δεν ταίριαζαν με τη σύνθεση του έργου. Από τότε, οι συντηρητές υποψιάζονταν ότι ζωγραφίστηκε πάνω από ένα παλαιότερο πίνακα.

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας κατάφεραν να αποκαλύψουν το “κρυμμένο μυστικό” του πίνακα.

Το 1990 οι εμπειρογνώμονες χρησιμοποίησαν την τεχνολογία των υπέρυθρων ακτίνων και βρήκαν έναν δεύτερο πίνακα κάτω από την επιφάνεια του πρώτου.

Είχε φιλοτεχνηθεί νωρίτερα από τον πρώτο και απεικόνιζε έναν άνδρα με γένια, ο οποίος φορούσε παπιγιόν και στήριζε το πρόσωπο του στο χέρι του. Φορούσε τρία δαχτυλίδια και σκούρο πανωφόρι.

Οι ερευνητές αναζήτησαν την ταυτότητα του προσώπου και έκαναν διάφορες υποθέσεις.

Ίσως ήταν ο ίδιος ο Πικάσο ή ο έμπορος τέχνης Aμπρουά Βογιάρντ, τον οποίο είχε γνωρίσει εκείνη την εποχή στο Παρίσι.

Βέβαια δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ποιο ήταν το συγκεκριμένο πρόσωπο. Επόμενος στόχος των ερευνητών είναι να ανακαλύψουν τα χρώματα του “κρυμμένου πίνακα”.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Πικάσο ζωγράφισε πάνω σε παλιότερο έργο του.

Το έκανε ξανά τo 1903 όταν ζωγράφισε τον πίνακα “Η ζωή” πάνω σε μια παλαιότερη φιγούρα, η οποία απεικόνιζε έναν άντρα με μουστάκι.

Η επιμελήτρια της συλλογής ανέφερε ότι και οι δύο πίνακες ανήκουν στην “μπλε περίοδο”, όταν ο Πικάσο έκανε τα πρώτα του έργα.

Πιθανόν, ο λόγος που χρησιμοποιούσε τους ίδιους καμβάδες ήταν οικονομικός, καθώς δεν είχε τα χρήματα για να αγοράζει καινούργιους κάθε φορά που είχε μια νέα ιδέα.

Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Wikipedia

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Όταν ο Πικάσο κατηγορήθηκε ότι έκλεψε τη Μόνα Λίζα. Προσπάθησε να απαλλαγεί από τα παράνομα έργα τέχνης που είχε στην κατοχή του και ξέσπασε σε κλάματα στον δικαστή

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu