Για πολλούς , ο Μάικλ Τζάκσον θεωρείται θρύλος της μουσικής. Τα μουσικά του επιτεύγματα ήταν μοναδικά. Έγινε ο πρώτος καλλιτέχνης που κέρδισε μέσα σε μία νύχτα 8 βραβεία Γκράμι και ο πρώτος μουσικός που πούλησε περισσότερο από ένα εκατομμύριο μουσικά κομμάτια σε ψηφιακή μορφή.

Το ίδιο θρυλικός υπήρξε και στις αξεπέραστε χορευτικές του ικανότητες. Από το σήμα – κατατεθέν του, το moonwalk, τις τρομερές περιστροφές και την ιδιαίτερη φιγούρα με το χέρι στον καβάλο, πολλοί μιμητές των ευφάνταστων χορευτικών κινήσεων του τα βρήκαν «σκούρα», κυρίως με το εξωπραγματικό λύγισμα του κορμού κατά 45 μοίρες, που αψηφούσε την έννοια της βαρύτητας.

Η συγκεκριμένη κίνηση εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο βίντεο κλιπ του 1988, «Smooth Criminal».
Κάποια στιγμή, ο Τζάκσον και μερικοί άλλοι χορευτές, κλίνουν προς τα μπροστά κατά 45 μοίρες.
Η μέση, η πλάτη, ολόκληρος ο κορμός και τα πόδια, που παραμένουν σταθερά στο έδαφος,  βρίσκονται άκαμπτα σε μια ευθεία.
Ο καλλιτέχνης έπειτα από λίγα δευτερόλεπτα, επιστρέφει σε όρθια στάση, με μια ελάχιστη φαινομενικά προσπάθεια.

«Εξαπατούσε τη βαρύτητα»

«Δεν μπορεί να γίνει αυτό, υπερβαίνει τους νόμους της φύσης», δήλωσε ο νευροχειρουργός Dr. Nishant Yagnick, μεγάλος φαν του Μάικλ Τζάκσον, ο οποίος εργάζεται στο Ινστιτούτο Ιατρικής Εκπαίδευσης και Έρευνας στο Chandigarh της Ινδίας.
«Εξαπάτησε τη βαρύτητα».
«Το σώμα μας μπορεί να κάνει κλίση μπροστά μέχρι 30 μοίρες, πριν πέσουμε με τα μούτρα στο πάτωμα», πρόσθεσε συνάδελφος του νευροχειρουργού, «προσπάθησα να το κάνω, κι έπεσα».

Γοητευμένοι από τις  χορευτικές ικανότητες του Μάικλ Τζάκσος, οι δύο νευροχειρουργοί, σχεδόν δέκα χρόνια μετά τον θάνατο του θρύλου της ποπ, άρχισαν να μελετούν, πώς ο μεγάλος καλλιτέχνης κατάφερε να κάνει το αδύνατο.
Μαζί με επίσης νευροχειρουργό, Sandeep Mohindra, δημοσίευσαν τις παρατηρήσεις τους σε επιστημονική εφημερίδα, υπό τον τίτλο «Πώς ο Μάικλ Τζάκσον αμφισβήτησε την κατανόηση μας για τη μηχανική των κινήσεων της σπονδυλικής στήλης;»

Οι γιατροί εξήγησαν ότι, όταν το ανθρώπινο σώμα σκύβει προς τα εμπρός με την πλάτη, οι σπειροειδείς μύες που «τρέχουν» παράλληλα με τους σπονδύλους, «δρουν σαν καλώδια» και στηρίζουν το σώμα ως κέντρο βάρους.
Όταν όμως το κέντρο βάρους μεταβιβάζεται στους αστραγάλους, οι μύες αυτοί παύουν να στηρίζουν το σώμα.
Η ένταση εστιάζεται στις γάμπες και στον Αχίλλειο τένοντα, που σε καμία περίπτωση δεν είναι κατασκευασμένοι για αυτόν τον ρόλο.
«Αυτό επιτρέπει έναν πολύ περιορισμένο βαθμό κλίσης προς τα εμπρός από τις αρθρώσεις του αστραγάλου, διατηρώντας παράλληλα μια άκαμπτη ίσια στάση. Και οι πιο εκπαιδευμένοι χορευτές με ισχυρό κορμό, μπορούν να πραγματοποιήσουν εμπρόσθια κλίση το πολύ μέχρι 30 μοίρες», ανέφεραν οι επιστήμονες.

Αν και ο Τζάκσον βρισκόταν σε εξαιρετική φυσική κατάσταση, δεν θα μπορούσε να κάνει αυτήν την κίνηση χωρίς βοήθεια.
Η κλίση 45 μοιρών προς τα μπροστά ήταν μια πολύ καλή οφθαλμαπάτη.
Αυτό που βοήθησε τον Τζάκσον δεν ήταν ο ισχυρός  του κορμός, αλλά ειδικά κατασκευασμένα παπούτσια, που λειτουργούσαν ως «άγκυρα» στο έδαφος , και τον στήριζαν κατά τη διάρκεια την αξέχαστης χορευτικής του κίνησης.
Παράλληλα, στηριζόταν και σε ειδικά καλώδια που έδιναν την αίσθηση ότι αιωρείται.

 

Πηγή: CNN

Διαβάστε στη «ΜτΧ»:Στο βίντεοκλιπ του «Smooth Criminal» ο Μάικλ Τζάκσον φαίνεται να αψηφά τη βαρύτητα. Το κατάφερε με μια ευρεσιτεχνία που είχε κατοχυρώσει ο ίδιος. Γιατί «σκοτώθηκε» με τον παραγωγό του για το τραγούδι

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here