Η πρώτη γυναίκα που «έτρεξε» στη Φόρμουλα 1 και έσπασε όλα τα στερεότυπα των 50ς

Η πρώτη γυναίκα που «έτρεξε» στη Φόρμουλα 1 και έσπασε όλα τα στερεότυπα των 50ς

Η Μαρία Τερέζα ντε Φιλίπις «άνοιξε» το δρόμο για τις γυναίκες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ήταν η πρώτη που πήρε μέρος σε γκραν πρι παγκοσμίου πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1.

Γεννήθηκε στις 11 Νοεμβρίου 1926 από πλούσια οικογένεια, στη Νάπολη της Ιταλίας. Ήταν ιππέας, σκιέρ και τενίστρια.

Η ενασχόλησή της με τους αγώνες αυτοκινήτων ξεκίνησε τυχαία, από ένα «πείσμα». Τα δύο αδέλφια της, ο Αντόνιο και ο Τζουζέπε, αμφισβητούσαν την ικανότητά της στην οδήγηση, λέγοντάς της ότι δε θα μπορούσε να είναι τόσο γρήγορη όσο εκείνοι.

Έκανε το ντεμπούτο της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, το 1948, σε ηλικία 21 ετών με ένα Fiat 500 «Topolino», σε αγώνα ανάβασης λόφου. Τερμάτισε δεύτερη στην κατηγορία των 10 χιλιομέτρων και απέδειξε στα αδέρφια της ότι μπορούσε να τα καταφέρει.

Η Μαρία Τερέζα ντε Φιλίπις στον πρώτο της αγώνα στην Ιταλία. Πηγή εικόνας: Wikipedia

Η μητέρα της την είχε συμβουλεύσει: «Οδήγησε αργά, αλλά κέρδισε».

Η ντε Φιλίπις είχε παραδεχτεί: «Ξεκίνησα να αγωνίζομαι εξαιτίας αυτού του στοιχήματος με τα δύο αδέρφια μου. Όταν ανακάλυψα ότι μου άρεσε, σκέφτηκα, “απλώς θα συνεχίσω τους αγώνες”».

Ενώ αγωνιζόταν με την OSCA, κατασκευάστρια εταιρεία σπορ αυτοκινήτων, των αδελφών Μαζεράτι, ερωτεύτηκε τον οδηγό Λουίτζι Μούσο. Ο αγαπημένος της, τη βοηθούσε να εξελίξει την τεχνική της στην οδήγηση, ενώ έκαναν μαζί ταξίδια σε αγώνες. Έβαζαν και στοιχήματα για το ποιος θα τερμάτιζε σε υψηλότερη θέση.

Το 1958, ο Μούσο ενώ είχε χωρίσει με τη ντε Φιλίπις, σκοτώθηκε οδηγώντας Φεράρι στο γαλλικό γκραν πρι.

Η ντε Φιλίπις πήρε μέρος σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού μικρότερων πρωταθλημάτων με μεγάλη επιτυχία.

Ο αγώνας που την έκανε γνωστή ήταν το 1956 στο γκραν πρι της Νάπολης, το οποίο πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τους κανονισμούς της Φόρμουλα 1.

H Μαρία Τερέζα ντε Φιλίπις το 1958. Πηγή: GetArchive

Εκείνη την περίοδο οδηγούσε μια Μαζεράτι 200S. Ωστόσο, χρειάστηκε να μεταφερθεί στο εργοστάσιο για επισκευή. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χάσει προπονήσεις. Παρόλα αυτά, κατάφερε να κερδίσει τη δεύτερη θέση.

Η Φεράρι της πρότεινε να ενταχθεί στο δυναμικό της, αλλά αρνήθηκε.

Στις 18 Μαΐου 1958, πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα μηχανοκίνητης οδήγησης στο Μονακό. Τότε ήταν που η ντε Φιλίπις έγραψε ιστορία, καθώς έγινε η πρώτη γυναίκα που πήρε μέρος σε αγώνα της Φόρμουλα 1, oδηγώντας μια Μαζεράτι 250F.

Η Μαρία Τερέζα ντε Φιλίπις, οδηγώντας τη Μαζεράτι 250F. Πηγή: Wikipedia

O κατασκευαστής ήταν ο Μεντάρντο Φαντούτσι, ο οποίος είχε φτιάξει το κάθισμα του αγωνιστικού αυτοκινήτου, με το οποίο θα συμμετείχε στα προκριματικά με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσφέρει επιπλέον αντικραδασμική προστασία.

Η ντε Φιλίπις δεν κατάφερε να προκριθεί στον τελικό, όπως και ο Μπέρνι Έκλεστοουν, ο οποίος αργότερα αναδείχθηκε από τις κορυφαίες προσωπικότητες της Φόρμουλα 1.

Παρόλα αυτά, δεν τα παράτησε και τέσσερις εβδομάδες αργότερα πήρε μέρος στο γκραν πρι του Βελγίου, τερματίζοντας δέκατη.

Το 1960, σε χιονοδρομικό κέντρο της Αυστρίας γνώρισε τον Θιοντόρ Χούσεκ, με τον οποίο παντρεύτηκε και απέκτησαν μία κόρη. Τότε εγκατέλειψε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό για να αφοσιωθεί στην οικογένειά της.

Διετέλεσε αντιπρόεδρος της επίσημης ένωσης παλαίμαχων οδηγών της Formula 1 και συμμετείχε ενεργά στη δημιουργία του Μαζεράτι Κλαμπ.

Πέθανε στις 8 Ιανουαρίου 2016, σε ηλικία 89 ετών.

Πηγή αρχικής εικόνας: Wikipedia

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu