Ντακότα με 18 επιβάτες “έχασε” το δεξί φτερό και έπεσε στη Μαλακάσα. Θεωρίες συνωμοσίας για σαμποτάζ κομμουνιστών, επειδή στο αεροσκάφος επέβαινε ένας στρατηγός και μαινόταν ο εμφύλιος

Ντακότα με 18 επιβάτες “έχασε” το δεξί φτερό και έπεσε στη Μαλακάσα. Θεωρίες συνωμοσίας για σαμποτάζ κομμουνιστών, επειδή στο αεροσκάφος επέβαινε ένας στρατηγός και μαινόταν ο εμφύλιος

Το 1947 ήταν η χρονιά που σημειώθηκε η πρώτη πτώση αεροπλάνου της πολιτικής αεροπορίας στην Ελλάδα. Η πτήση ήταν εκπαιδευτική και στο αεροσκάφος επέβαιναν μόνο τρία μέλη του πληρώματος που έχασαν τη ζωή τους. Δύο χρόνια μετά σημειώθηκε η πρώτη μαζική αεροπορική τραγωδία.

Τον Ιούνιο του 1949 μια Ντακότα με 18 επιβάτες συνετρίβη στη Μαλακάσα.

Το αεροπλάνο ανήκε στην εταιρία ΤΑΕ που ήταν πρόδρομος της Ολυμπιακής.

Την ώρα που πετούσε πάνω από το Κακοσάλεσι, αυτόπτες μάρτυρες είδαν το δεξί φτερό του να κόβεται και το αεροπλάνο να πέφτει σε βράχια.

Από το δυστύχημα δεν επέζησε κανείς από τους επιβάτες και το πλήρωμα.

Οι σκηνές στον τόπο της συντριβής ήταν ανατριχιαστικές, καθώς άλλοι διαμελίστηκαν και άλλοι απανθρακώθηκαν.

DSCN4523

Το χρονικό της πτήσης από το βιβλίο “Η ιστορία των Δημοσίων Αερομεταφορών”: 

Η «Ντακότα» με νηολόγιο SX-BAI επρόκειτο να απογειωθεί από την Καβάλα στις 16:50’ της Δευτέρας 6/6/1949. Λόγω κακοκαιρίας όμως τελικά απογειώθηκε στις 17:20’.

Στις 17:36’ έστειλε σήμα διέλευσης πάνω από το ακρωτήριο Άθως σε ύψος 2.000 ποδών και κάτω από τα σύννεφα. Στις 17:57’ άλλαξε την πορεία του στις 200 μοίρες με κατεύθυνση την Σκιάθο προκειμένου να παρακάμψει τοπική καταιγίδα. Στις 18:12’ έστειλε σήμα πάνω από τη Σκόπελο με πορεία 190 μοίρες και ύψος 6.000 πόδια. Στις 18:25’ ζήτησε από το ελληνικό μετεωρολογικό δελτίο, το οποίο του δόθηκε στις 18:27’ και επιβεβαίωσε την λήψη του.

Στις 18:43’, λόγω της επικρατούσας καταιγίδας και του ότι το αεροσκάφος δεν είχε εκπέμψει άλλο σήμα, ο σταθμός Α/Τ Ελληνικού άρχισε να το καλεί χωρίς να παίρνει καμία απάντηση.

Οι αρχές αρχικά θεώρησαν εσφαλμένα ότι η συντριβή οφειλόταν σε σαμποτάζ, καθώς η χώρα υπέφερε από τον εμφύλιο πόλεμο και στο αεροπλάνο επέβαινε ένας στρατηγός.

ntakota

Οι ειδικοί, μετά από έρευνα, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πτώση οφειλόταν σε βλάβη.

Άλλωστε τον Φεβρουάριο του ίδιου έτους, το αεροσκάφος είχε χάσει το δεξί του πτερύγιο, καθώς προσγειωνόταν στην Καβάλα.

Τότε όλοι οι επιβάτες είχαν βγει σώοι και το αεροπλάνο επισκευάστηκε, αλλά πλημμελώς όπως αποδείχτηκε.

Το δυστύχημα κλόνισε την αεροπορική εταιρεία και την εμπιστοσύνη του κόσμου στο νέο μέσο μεταφοράς, το αεροπλάνο.

Η αλήθεια ήταν ότι τα πρώτα χρόνια ο στόλος των αεροπλάνων ήταν γερασμένος και τα ραδιοβοηθήματα ανύπαρκτα.

Τα επόμενα χρόνια η Ολυμπιακή του Ωνάση κατάφερε να δημιουργήσει τον μύθο της ασφαλέστερης εταιρείας στον κόσμο.

Δείτε στο βίντεο της «Μηχανής του Χρόνου» τι έλεγε το πόρισμα για το δυστύχημα με τη Ντακότα και σε ποιον αποδόθηκαν ευθύνες.

Διαβάστε επίσης στη “ΜτΧ”: Οι κανίβαλοι των Άνδεων. Η τρομακτική ιστορία των αθλητών που επέζησαν από την συντριβή του αεροπλάνου τους, τρώγοντας πτώματα νεκρών φίλων και συγγενών… 

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.