Η πρώτη διαφήμιση αυτοκινήτου εκδόθηκε στις 30 Ιουλίου του 1898 στο επιστημονικό περιοδικό Σαϊεντίφικ Αμέρικαν (Scientific American), το περιοδικό στο οποίο αργότερα θα δημοσίευαν τις θεωρίες τους ο Άλμπερτ Αϊνστάιν και ο Ενρίκο Φέρμι.


Η διαφήμιση έγραφε: «ΑΠΑΛΛΑΧΤΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΟΓΑ, τα έξοδα και την έγνοια της φροντίδας τους. Η «μηχανική άμαξα» κοστίζει περίπου μισό σεντ ανά μίλι. Η ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΜΑΞΑ ΓΟΥΙΝΤΟΝ. Είναι το καλύτερο όχημα του είδους που έχει φτιαχτεί ποτέ. Είναι όμορφο, γερό, ελαφρύ και κομψό. Εύκολα ελεγχόμενο. Με ταχύτητα από 3 μέχρι 20 μίλια ανά ώρα. Η μηχανή λειτουργεί με σύστημα υδρογονανθράκων, είναι απλή αλλά δυνατή. Χωρίς άσχημες οσμές και κραδασμούς. Τροχοί από συρματόσχοινο. Ελαστικά με πεπιεσμένο αέρα».

Ο Αλεξάντερ Γουίντον ήταν κατασκευαστής ποδηλάτων μέχρι το 1896, όταν άρχισε να ασχολείται με αυτοκίνητα. Έως το 1900, το εργοστάσιό του ήταν το μεγαλύτερο στον κόσμο. Η παραγωγή σταμάτησε το 1924 και η εταιρεία αγοράστηκε από την Τζένεραλ Μότορς (General Motors) το 1930.

«Αν δείτε να πλησιάζει άλογο, διαλύστε το αυτοκίνητο κομμάτι κομμάτι και κρύψτε το στους θάμνους»

Η εφεύρεση του αυτοκινήτου δεν αντιμετωπίστηκε θετικά από όλους. Στην Πενσυλβάνια των Η.Π.Α. οι αγρότες σχημάτισαν «Σύλλογο Εναντίον των Αυτοκινήτων» και κατέληξαν στους εξής κανονισμούς για τους οδηγούς:

1. Τα αυτοκίνητα που ταξιδεύουν σε επαρχιακούς δρόμους τη νύχτα, πρέπει να ρίχνουν φωτοβολίδες κάθε ένα μίλι που διανύουν και να περιμένουν δέκα λεπτά για να σιγουρευτούν ότι ο δρόμος είναι άδειος.

2. Αν ο οδηγός δει μπροστά του άλογα, πρέπει να κάνει στην άκρη και να καλύψει το αυτοκίνητο με κάποιο ύφασμα που έχει βαφτεί στα χρώματα του τοπίου για καμουφλάζ.

3. Στην περίπτωση που ένα άλογο αρνείται να περάσει το αυτοκίνητο, ο οδηγός πρέπει να διαλύσει το αυτοκίνητο και να κρύψει τα κομμάτια στους θάμνους.

Οι αγρότες υπερασπίστηκαν με αυτό τον τρόπο την τιμή των αλόγων που από τους υπηρετούσαν για αιώνες και απαξιώνονταν τώρα από το διαφημιστικό μήνυμα της φιλόδοξης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Διαβάστε στη «ΜτΧ»: Άλεξ Τρεμούλης, ο ελληνοαμερικανός που μπήκε στο Πάνθεον του αυτοκινήτου. Σχεδίασε το θρυλικό «Tucker 48» με 4 πόρτες, στο οποίο χωρούσαν 3 άτομα μπροστά και 3 πίσω. Εμπνεύστηκε το διαστημικό λεωφορείο… 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here