Πτήση πάνω το ξεχασμένο οχυρό του Μπράλου. Χτίστηκε μετά την επίθεση των ανταρτών σε αμαξοστοιχία. Πώς έκαναν έφοδο και αποσυνέδεσαν τη μηχανή απ’ τα βαγόνια (βίντεο drone)

Πτήση πάνω το ξεχασμένο οχυρό του Μπράλου. Χτίστηκε μετά την επίθεση των ανταρτών σε αμαξοστοιχία. Πώς έκαναν έφοδο και αποσυνέδεσαν τη μηχανή απ’ τα βαγόνια (βίντεο drone)
Στις όχθες του ποταμού Κηφισού στη Φθιώτιδα, βρίσκεται ο σιδηροδρομικός σταθμός του Μπράλου, ο οποίος λειτούργησε πρώτη φορά το 1904. Εκεί, στις 12 Ιανουαρίου 1947, έγινε επιχείρηση του Δημοκρατικού Στρατού κατά της αμαξοστοιχίας που εκτελούσε δρομολόγια Αθήνα- Λαμία.

Οι αντάρτες, με αρχηγό τον καπετάν Διαμαντή, καλύφθηκαν σε ποταμάκι με πυκνά πλατάνια γύρω από τον σταθμό του Μπράλου και περίμεναν το τρένο.

Η μαρτυρία του Κώστα Πεντεδέκα στην εφημερίδα “Ριζοσπάστη περιγράφει τι ακριβώς έγινε: «Επειδή ο σταθμός Μπράλου είναι στην αρχή της πεδιάδας που υπάρχει ανάμεσα στα βουνά Παρνασσό, νότια και Καλλίδρομο, βόρεια και απέχει από την Καλοσκοπή περί τα 15-16 χιλιόμετρα, αποφασίστηκε να ξεκινήσει νύχτα όλο το τμήμα και να φτάσει μια ώρα πριν ξημερώσει κοντά στο σταθμό, χωρίς να γίνει αντιληπτή η κίνησή του από τους κατοίκους των χωριών Πάνω και Κάτω Κάνιανης, απ’ τα οποία έπρεπε να περάσει».

Ο Μπράλος είναι από τα πιο γνωστά χωριά της περιοχής. Είναι χτισμένο σε ύψος 300 μέτρων στους πρόποδες του όρους Καλλίδρομου

«Ο καιρός ήταν κατάλληλος. Μια νύχτα χωρίς σύννεφα, αλλά με πολύ κρύο γεναριάτικο. Αυτό βοηθούσε στη γρήγορη πορεία κι όλο το τμήμα έφτασε στην ώρα του σε γούπατο νοτιοδυτικά του σταθμού, όπου και έμεινε ακίνητο, αφού πήρε όλα τα μέτρα».

Στις 2 μ.μ. η αμαξοστοιχία έφτασε στον σταθμό. Οι οπλισμένοι αντάρτες αποσύνδεσαν τη μηχανή απ’ τα βαγόνια και χτύπησαν δύο στρατιωτικούς που αποπειράθηκαν να αντισταθούν.

Στη συνέχεια, κάλεσαν τους επιβάτες να κατέβουν από το τρένο και να χωριστούν από τους στρατιωτικούς.

Αφού ανατίναξαν με νάρκη την καπνοδόχο της ατμομηχανής, έβαλαν φωτιά σε δύο βαγόνια και επιβιβάστηκαν σε αυτοκίνητα.

Μαζί τους πήραν προμήθειες, χρήματα και περίπου 20 στρατιωτικούς, τους οποίους ελευθέρωσαν λίγο αργότερα.

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Η εισβολή του Χίτλερ Ελλάδα ξεκίνησε από το οχυρό Ρούπελ. Επέλεξε την 6η Απριλίου επειδή ήταν προληπτικός. Αυτοψία στα οχυρά όπου οι Έλληνες είπαν το «δεύτερο ΟΧΙ» (βίντεο)

Τον ιστορικό σταθμό επιβλέπει το οχυρό που βρίσκεται στον απέναντι λόφο και διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο κατά τον εμφύλιο πόλεμο.

Πιθανότατα κατασκευάστηκε μετά την επίθεση των ανταρτών στην αμαξοστοιχία από τον ελληνικό στρατό για τη φύλαξη των διερχόμενων αμαξοστοιχιών.

Μπορεί και να ήταν αρχικά γερμανικό φυλάκιο, το οποίο κατασκευάστηκε από τους Γερμανούς.

Το πολυβολείο βρίσκεται ανάμεσα στα δάση της Οίτης και του Παρνασσού, σε μια καταπράσινη κοιλάδα

Στην κατοχή ο σιδηρόδρομος τέθηκε υπό γερμανική διοίκηση. Γερμανοί και Ιταλοί στρατιώτες είχαν έντονη παρουσία στην περιοχή και χρησιμοποιούσαν τον σιδηρόδρομο για στρατιωτικές μεταφορές.

Σήμερα το οχυρό είναι εγκαταλειμμένο αλλά παραμένει “άγρυπνος φρουρός” της περιοχής.

Δείτε βίντεο του συνεργάτη μας Haanity με το πολυβολείο του Μπράλου: 

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Πτήση πάνω από το μοναδικό κτίριο που παρέμεινε όρθιο μετά τη φονική πολιορκία του Στάλινγκραντ. Τι συμβολίζει το συντριβάνι με τα 6 παιδιά που κρατιούνται χέρι-χέρι στο προαύλιο

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu