“Δεν σεβόμαστε τη μνήμη των νεκρών”. Έντονο φραστικό επεισόδιο στην εξεταστική για τα Τέμπη

“Δεν σεβόμαστε τη μνήμη των νεκρών”. Έντονο φραστικό επεισόδιο στην εξεταστική για τα Τέμπη

Οξύτατο φραστικό επεισόδιο συνέβη στην Εξεταστική της Βουλής για τα Τέμπη μεταξύ του προέδρου της, Δημήτρη Μαρκόπουλου και του βουλευτή της «Νίκης», Νίκου Βρεττού.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο κ. Βρεττός έκανε ερωτήματα στον πρώην πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Βίνη. Τον βουλευτή διέκοψε ο κ. Μαρκόπουλος λέγοντάς του πως επαναλαμβάνει τις ίδιες ερωτήσεις και πως έχει λήξει ο χρόνος του.

Ο κ. Βρεττός αντέκρουσε τους ισχυρισμούς και οι δύο αντάλλαξαν κάποιες εκφράσεις με αποτέλεσμα να κλείσουν τα μικρόφωνα και να διακοπεί η συνεδρίαση.

«Ρωτάτε τα ίδια», είπε ο κ. Μαρκόπουλος με τον κ. Βρεττό να το αρνείται και να υποστηρίζει πως «η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως». Ο βουλευτής είπε στον πρόεδρο της επιτροπής να κλείσει τα μικρόφωνα με τον πρόεδρο να τον αποκαλεί «αγενή».

Η κατάσταση ξέφυγε με φωνές και τον Δημήτρη Μαρκόπουλου να χτυπά το έδρανο φωνάζοντας «σας παρακαλώ σταματήστε το χυδαίο τρόπο».

Η ένταση μεταφέρθηκε στον διάδρομο της Βουλής με τους ψυχραιμότερους να ηρεμούν την κατάσταση. Ο κ. Μαρκόπουλος απέβαλε τον βουλευτή από την εξεταστική λέγοντας πως δεν θα γίνουν στο μέλλον ανάλογα περιστατικά.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ ο πρόεδρος της επιτροπής σχολίασε πως κάποιοι δεν σέβονται τη μνήμη των νεκρών και πως βλέπουν την εξεταστική σαν παιδική χαρά.

Η κατάθεση του Χρήστου Βίνη

Δεν έχει χαθεί ούτε μία ημέρα στην προσπάθεια ολοκλήρωσης της σύμβασης «717» (τηλεδιοίκηση) διαβεβαίωσε ο Χρ. Βίνης, επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ την περίοδο 2019-2023, στο πλαίσιο κατάθεσής του στην εξεταστική.

Αναφερόμενος στην «παντελώς κολλημένη» και «παγωμένη» σύμβαση «717», που βρήκε όταν ανέλαβε τον Οκτώβριο του 2019, είπε ότι κατά το διάστημα της θητείας του απωλέσθησαν 420 εργάσιμες μέρες λόγω της αδυναμίας του ΟΣΕ να παράσχει τα λεγόμενα «παράθυρα» κυκλοφορίας, προκειμένου να διεξαχθούν τα σχετικά με τη σύμβαση έργα, ενώ χάθηκε ένας χρόνος, περίπου, λόγω των «ανυπόστατων» καταγγελιών υπηρεσιακού παράγοντα, οι οποίες κατατέθηκαν «κατά την ταπεινή μου κρίση με ιδιοτέλεια» είπε ο κ. Βίνης και συνέχισε: «Χάθηκαν επίσης οκτώ μήνες την περίοδο του COVID και της σχετικής κρίσης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, όταν προμηθεύτριες εταιρείες αδυνατούσαν να στείλουν υλικά».

Ο κ. Βίνης είπε συγκεκριμένα, ότι οι καταγγελίες προήρχοντο από τον (πρόεδρο της επιτροπής ETCS) Χρ. Κατσιούλη, που οδήγησαν την ΕΡΓΟΣΕ να ζητήσει έλεγχο των ισχυρισμών του από εμπειρογνώμονα του ΤΕΕ. Ο εμπειρογνώμονας κατέρριψε τις καταγγελίες αυτές, αλλά η σχετική διερεύνηση προκάλεσε καθυστέρηση περίπου ενός έτους είπε ο κ. Βίνης.

Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Βίνη, ο κ. Κατσιούλης είχε καταθέσει προς την Ευρωπαία Εισαγγελέα κ. Παπανδρέου, πίνακα με τον οποίο επικαλείτο διαθεσιμότητα ανταλλακτικών στην κατασκευάστρια εταιρεία, όταν το 2016 και το 2010, υπήρξαν δύο επιστολές της κατασκευάστριας Bombardier που δεν αναγνωρίζει τα ανταλλακτικά, σημειώνοντας ότι έχει παρέλθει η τεχνολογία τους και δεν έχουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά για να μπορούν να προσδώσουν την απαιτούμενη ασφάλεια στην λειτουργία των συστημάτων.

Κατέθεσε επίσης έγγραφο του 2022, μετά την παραίτηση του κ. Κατσιούλη από την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία «περιήλθε ανωνύμως» σε γνώση του, στο οποίο παρουσιάζεται ο ίδιος και ο πατέρας του να κατασκευάζουν, ως διευθυντής εργοταξίου ο ένας και ως μηχανικός εργοταξίου ο άλλος, τα συγκεκριμένα τμήματα.

Ερωτηθείς για το εάν ενημέρωνε για την πορεία της «717» την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, απάντησε καταφατικά, σημειώνοντας ότι λάμβανε την οδηγία για ένταξη όλων των ενεργειών στο αυστηρό πλαίσιο της νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων.

Παράλληλα, τόνισε ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει αρμοδιότητα καθαρά και μόνο στην διαχείριση των συμβάσεων, και ότι δεν έχει καμία εμπλοκή στον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, και στην ασφάλεια χρήσης της γραμμής.

«Δεν ήρθε ποτέ υπόψιν μου, ούτε σε γνώση μου, σε καμιά κοινή συνάντηση από τις πολλές που έχουν γίνει και με τον ΟΣΕ, περί κινδυνώδους διαχείρισης ή μη από την ολοκλήρωση αυτών των συστημάτων και των συμβάσεων. Εάν μιλήσουμε με όρους εμπορίου, ο πελάτης που έπρεπε να παραλάβει αυτό το έργο, ήταν ο ΟΣΕ. Από τη στιγμή λοιπόν που ο ΟΣΕ αδυνατούσε να “βοηθήσει” ή να κάνει αυτό το οποίο έπρεπε, για να ολοκληρωθεί η σύμβαση, και συνεχίζει με τη δική του ευθύνη, αρμοδιότητα και την δική του αντίληψη, την κυκλοφορία της γραμμής, δεν μπορώ (ως ΕΡΓΟΣΕ) να υπεισέλθω».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Β. Κόκκαλης κάλεσε τον μάρτυρα να απαντήσει εάν επιθυμεί να εξεταστεί κατ’ αντιπαράσταση με τον κ. Κατσιούλη.

«Αιτιολογημένες οι παρατάσεις της σύμβασης»

Τόσο οι έξι παρατάσεις στη σύμβαση «717» (αφορά την τηλεδιοίκηση), που δόθηκαν το διάστημα 2016-2019 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όσο και η έβδομη παράταση του Οκτωβρίου 2019 επί υπουργίας Κώστα Καραμανλή, ήταν «νόμιμες και αιτιολογημένες» κατέθεσε νωρίτερα στην εξεταστική, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Νομικών Υπηρεσιών ΕΡΓΟΣΕ, Γ. Λασπονίκος.

Ερωτηθείς, από τον βουλευτή της ΝΔ, Λ. Τσαβδαρίδη, τι θα συνέβαινε εάν δεν υπογραφόταν η τελευταία, έβδομη παράταση, ο κ. Λασπονίκος είπε ότι θα απαιτείτο περίπου ένας χρόνος -εφόσον δεν υπήρχαν ενστάσεις- για να γίνει νέος διαγωνισμός και να αναδειχθεί νέος ανάδοχος, και μετά να αρχίσουν τα έργα, ενώ θα έπρεπε να αναζητηθεί χρηματοδότηση, όχι από ευρωπαϊκούς αλλά από εθνικούς πόρους.

Κληθείς από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Β. Κόκκαλη να σχολιάσει την αναφορά της Ευρωπαίας Εισαγγελέως για «διασπάθιση χρήματος στην ΕΡΓΟΣΕ» ο κ. Λασπονίκος είπε ότι η εταιρεία διαχειρίζεται έργα δισεκατομμυρίων, ότι και άλλες φορές έχει μπει στο «μάτι του κυκλώνα» όπως για την κατασκευή της σήραγγας Όθρυος, με τη σύμβαση «470», αλλά όλοι οι κατηγορηθέντες ευρέθησαν αθώοι.

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.