Ξέρετε ότι μπορεί να χάσετε το δίπλωμά σας για διπλοπαρκάρισμα και τη ζώνη του συνοδηγού; Όλες οι περιπτώσεις αφαίρεσης πινακίδων

Ξέρετε ότι μπορεί να χάσετε το δίπλωμά σας για διπλοπαρκάρισμα και τη ζώνη του συνοδηγού; Όλες οι περιπτώσεις αφαίρεσης πινακίδων

Ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας αλλάζει σχεδόν από κάθε κυβέρνηση και κύριο χαρακτηριστικό είναι ότι οι ποινές γίνονται όλο και πιο αυστηρές. Εκατομμύρια οδηγοί αγνοούν ότι μπορεί να χάσουν πινακίδες και δίπλωμα, επειδή δεν φορούν ζώνη, μιλάνε στο κινητό ή έχουν διπλοπαρκάρει. Καθημερινά στα αστυνομικά τμήματα συνωστίζονται εκατοντάδες πολίτες για να παραδώσουν πινακίδες και δεκάδες για να παρακαλέσουν να τις πάρουν πίσω.

Ακόμη και οι αστυνομικοί παραδέχονται ότι για ορισμένες παραβάσεις οι ποινές αφαίρεσης πινακίδων και διπλώματος, είναι αυστηρές σε σχέση με το αδίκημα. Έτσι δημιουργείται κοινωνικό πρόβλημα, καθώς στην Ελλάδα είναι δύσκολο να επιβιώσει ένας επαγγελματίας ή μια οικογένεια χωρίς αυτοκίνητο. Ειδικά σε περιοχές που δεν υπάρχουν καλές συγκοινωνίες.

Πότε και για πόσο καιρό αφαιρούνται άδεια και πινακίδες

Σύμφωνα με τον τροποποιητικό νόμο 4530/18 (άρθρο 29, παρ. 1), οι πινακίδες κυκλοφορίας και η άδεια οδήγησης αφαιρούνται για διάστημα 60 ημερών, όταν ένας οδηγός πιαστεί να:

α) «χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο εν κινήσει χωρίς ακουστικά ασύρματης επικοινωνίας ή χωρίς να είναι αυτό τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση»,

β) «παρεμποδίζει ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία ή σταθμεύει σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία»,

γ) «χρησιμοποιεί με οποιονδήποτε τρόπο τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), έστω και για ελάχιστο χρόνο, όπως για να προσπεράσουν προπορευόμενα οχήματα, κατά παράβαση της παραγράφου 9 του άρθρου 29 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας»,

δ) «απορρίπτει εκτός του οχήματός τους αντικείμενα ή ουσίες που ρυπαίνουν ή που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά ή ατύχημα, όπως τσιγάρα»,

ε) «παραβιάζει τις διατάξεις για τη χρήση ζώνης ασφαλείας ή προστατευτικού κράνους». Προσοχή ισχύει και σε περιπτώσεις που δεν φοράει ζώνη ο συνοδηγός ή τα παιδιά στο πίσω κάθισμα.

στ) «παραβιάζει τις διατάξεις για τη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών», δηλαδή τα παιδιά δεν κάθονται σε ειδικό καρεκλάκι αναλόγως την ηλικία τους.

Ακόμη, στις περιπτώσεις βαρέων οχημάτων, όπως φορτηγά και λεωφορεία, οι οδηγοί που κινούνται συνεχώς στην αριστερή λωρίδα ή τη χρησιμοποιούν για προσπέραση και αιφνιδιάζουν τους κινούμενους σε αυτήν, προβλέπεται επίσης αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο μήνες.

Αν κάποιος οδηγός επαναλάβει κάποια από τις παραπάνω παραβάσεις μέσα σε διάστημα 6 μηνών, «η άδεια οδήγησης αφαιρείται για διπλάσιο χρονικό διάστημα και ο παραβάτης υποχρεούται σε επανεξέταση για την επαναχορήγησή της», αναφέρει το σχετικό άρθρο.

Τα πρόστιμα και οι ποινές σε όσους οδηγούν μεθυσμένοι και περνούν με κόκκινο

Ο οδηγός θεωρείται ότι βρίσκεται υπό την επίδραση αλκοόλ, όταν το ποσοστό αυτού στον οργανισμό του είναι από 0,50 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος και άνω (0,50 gr./l.), μετρούμενο με τη μέθοδο της αιμοληψίας ή από 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα και άνω, όταν η μέτρηση γίνεται στον εκπνεόμενο αέρα με αντίστοιχη συσκευή αλκοολομέτρου.

Με βάση την παράγραφο 7 του άρθρου 42 του ΚΟΚ, όσο μικρότερη είναι η συγκέντρωση οινοπνεύματος στον οργανισμό του παραβάτη, τόσο μικρότερο είναι το πρόστιμο που καλείται να πληρώσει. Το μικρότερο που προβλέπεται είναι στα 200 ευρώ και το ανώτατο φτάνει τα 1.200 ευρώ. Στην τελευταία περίπτωση, επιβάλλεται επίσης φυλάκιση τουλάχιστον 2 μηνών και αφαίρεση επιτόπου της άδειας ικανότητας οδήγησης για 6 μήνες.

Όσο για τον ερυθρό σηματοδότη, η παραβίασή του επισύρει πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση επιτόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για 60 ημέρες (άρθρο 6 παρ. 3).

Κυκλοφορία χωρίς πινακίδες, «κόντρες», ελιγμοί και διπλοπαρκάρισμα

Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 90 του ΚΟΚ, «απαγορεύεται για οποιαδήποτε αιτία αντικατάσταση των πινακίδων με άλλες που δεν έχουν χορηγηθεί νόμιμα ή παραποίηση αυτών με οποιαδήποτε μορφή». Όσοι παραβιάζουν τη συγκεκριμένη διάταξη, τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι ενός χρόνου.

Επίσης, με βάση την παράγραφο 4 του ίδιου άρθρου, όποιος κυκλοφορεί όχημα που δεν φέρει καμία από τις δύο νόμιμα χορηγούμενες πινακίδες, του επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 300 ευρώ.

Οδηγοί οχημάτων που συναγωνίζονται μεταξύ τους στην ταχύτητα, τιμωρούνται με πρόστιμο 100 ευρώ (άρθρο 19 παρ. 10), ενώ για τους οδηγούς που επιχειρούν συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς, προβλέπεται πρόστιμο 700 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για ένα μήνα (άρθρο 21 παρ. 4).

Όσο για το διπλοπαρκάρισμα, που παρατηρείται καθημερινά σε πλήθος δρόμων, το άρθρο 34 του ΚΟΚ προβλέπει πρόστιμο ύψους 40 ευρώ και αφαίρεση πινακίδων και διπλώματος για 2ο μέρες. Αν η παράνομη στάθμευση συνεχίζεται και πέραν των 3 ωρών από τη βεβαίωση της παράβασης, βεβαιώνεται νέα παράβαση από το ίδιο ή άλλο όργανο και πραγματοποιείται απομάκρυνση του οχήματος με γερανό.

Όπως βλέπετε οι παραβάσεις με στέρηση διπλώματος είναι πολλές και δύσκολα θα βρεθεί οδηγός που δεν κάνει κάποιες από αυτές αγνοώντας τις συνέπειες. Στην πράξη υπάρχουν κι άλλες περιπτώσεις, ειδικά για τους επαγγελματίες.

Τι θα προβλέπει ο νέος ΚΟΚ;

Εντός του 2024, αναμένεται να ισχύσει ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), 16 χρόνια μετά την τελευταία αναθεώρησή του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών εξετάζει τη μείωση του ορίου ταχύτητας εντός των πόλεων από τα 50 χιλιόμετρα/ώρα που ισχύει σήμερα στα 30 χιλιόμετρα/ώρα. Στόχος της συγκεκριμένης αλλαγής είναι η μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, τα οποία παρατηρούνται κυρίως εντός του αστικού ιστού.

Σε μια προσπάθεια να σταματήσει το σβήσιμο των κλήσεων της Τροχαίας, τα πρόστιμα θα αποστέλλονται με SMS στο κινητό του ιδιοκτήτη του οχήματος και πρόκειται να δημιουργηθεί ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Θα είναι ουσιαστικά ένα ψηφιακό ποινολόγιο, στο οποίο θα προστίθενται πόντοι για ορισμένες παραβάσεις. Όταν ο παραβάτης οδηγός συγκεντρώσει 25 πόντους, θα του αφαιρείται το δίπλωμα και θα πρέπει να επαναλάβει τις εξετάσεις.

Όπως έχει προαναγγελθεί, θα αυστηροποιηθούν οι ποινές για συγκεκριμένες παραβιάσεις, όπως:

  1. Κόκκινος σηματοδότης
  2. STOP
  3. Χρήση κινητού τηλεφώνου
  4. ΛΕΑ
  5. Επιθετική οδήγηση
  6. Διπλοπαρκάρισμα

Για κάποιες παραβάσεις, σχεδιάζεται να μην γίνεται αφαίρεση πινακίδων, προκειμένου τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας του παραβάτη να μπορούν να χρησιμοποιούν το όχημα.

Μπορείτε να δείτε μία κωδικοποίηση όλων των τροποποιήσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) μέχρι το 2023, στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, κάνοντας κλικ εδώ.

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: PxHere

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.