Οι περούκες της Καρέζη και της Βουγιουκλάκη. Η μόδα της εποχής και “Το θαύμα της περούκας”.

Οι περούκες της Καρέζη και της Βουγιουκλάκη. Η μόδα της εποχής και “Το θαύμα της περούκας”.

Η περούκα υπήρξε σύμβολο θηλυκότητας. Η χρήση και η εφαρμογή της ποικίλλει μέσα στο χρόνο, όμως τις δεκαετίες του 60 και του 70 κυρίως, τόνιζε την αυτοπεποίθηση των γυναικών σε όλο τον κόσμο.

Μαλλιά που από μακριά γινόντουσαν καρέ και το αντίθετο. Μήκος, χρώμα, χτένισμα! Το σίγουρο ήταν πως όσες περισσότερες περούκες είχε μια γυναίκα δεν θα έπληττε ποτέ με την εξωτερική της εμφάνιση. Απέφευγε τα συχνά ραντεβού στο κομμωτήριο και ήταν πάντα μέσα στη μόδα. Οι τιμές διέφεραν ανάλογα με την ποιότητα της τρίχας. Υπήρχαν οι συνθετικές και εκείνες από φυσική τρίχα, που είχαν μεγαλύτερη αντοχή.

Έντυπη διαφήμιση της εποχής για τις περούκες Stamper. To μοντέλο έχει ένα χαρακτηριστικό χτένισμα με όγκο και έντονη φράντζα. Πηγή: Από την ομάδα Facebook: “Παλιές Έντυπες Φωτογραφίες”

Υπήρχαν διαφημίσεις που έδιναν όλα τα κριτήρια για την σωστή επιλογή περούκας. Ανάλογα με την ηλικία, το σχήμα του προσώπου, τον τόνο του δέρματος αλλά κυρίως την περίσταση.

Η περούκα στον ελληνικό κινηματογράφο

Στον ελληνικό κινηματογράφο έχουμε δει πολλές πρωταγωνίστριες να τις προτιμούν για να αλλάξουν την εμφάνιση τους. Τζένη Καρέζη και  Αλίκη Βουγιουκλάκη, άλλαζαν “κουπ” ακόμα και από σκηνή σε σκηνή στην ίδια ταινία!

“Η αρχόντισσα και ο αλήτης” 1968. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη έβαλε μια καρέ περούκα, ενώ σε άλλες σκηνές της ίδιας ταινίας την απολαμβάνουμε με τα πλούσια ξανθά μαλλιά της. Πηγή: Finos Film 

Το 1972 στην ταινία “Η Αλίκη Δικτάτωρ” χρησιμοποίησε και πάλι μια πιο κοντή και σκούρα περούκα. Πηγή: Finos Film

Τζένη Καρέζη

Και η Τζένη Καρέζη ήταν οπαδός της περούκας στις ταινίες της. Δε πειραματιζόταν με το χρώμα αλλά με το μήκος και το χτένισμα.

“Ραντεβού στην Κέρκυρα” 1960. Η Τζένη Καρέζη με κοντά μαλλιά, ενώ σε επόμενη σκηνή τη βλέπουμε με μακριά καστανά

“Ραντεβού στην Κέρκυρα” 1960. Εδώ με μακριά σκούρα μαλλιά

Οι περούκες σήμερα, είναι ακόμα πιο φυσικές. Αν και οι γυναίκες προτιμούν να περιποιούνται τα δικά τους μαλλιά, είναι μια ψυχολογική ανάσα σε όσες και όσους, χάνουν τα μαλλιά τους κατά τη διάρκεια μιας θεραπείας.

Παλιότερα ήταν σύνηθες φαινόμενο να τις φορούν και άνδρες που δεν μπορούσαν να συνηθίσουν την μαζική τριχόπτωση. Ο Νίκος Μπάρκουλης ήταν ένας καλλιτέχνης που γύρισε πολλές ταινίες με περούκα, όταν τα δικά του μαλλιά έπεσαν. Ωστόσο δεν ήταν μόνο οι καλλιτέχνες που ακολουθούσαν αυτή την οδό. Με τα χρόνια η τάση ξεπεράστηκε, στον ανδρικό πληθυσμό και πολλοί φαλακροί είδαν στην εμφάνισή τους έναν εξίσου γοητευτικό άνθρωπο.

Η περούκα διαχρονικά έβρισκε ένα διαφορετικό ρόλο στην κοινωνία. Τη δεκαετία του ογδόντα επανεμφανίσθηκαν στα drag show,  ώστε οι καλλιτέχνες να υποδυθούν διάφορες περσόνες, με τεράστια επιτυχία. Οι τραβεστί τις επέλεγαν για να αισθανθούν ολοκληρωμένες προσωπικότητες, κυρίως στη νύχτα, καθώς την μέρα δεν μπορούσαν να αφήσουν μακριά μαλλιά και να δηλώσουν την αληθινή τους ταυτότητα.

Στην τέχνη είναι πάντα ο ευκολότερος τρόπος για να μεταμορφωθούν οι ηθοποιοί και κανείς δεν ξέρει τι επιφυλάσσει η μόδα για το μέλλον.

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

close menu