Το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημάδεψε τον Κάρολο Ντίκενς. Ταξίδευε με την ερωμένη του και κατάφεραν να επιζήσουν, αλλά δεν ξεπέρασε ποτέ το σοκ από το θέαμα των νεκρών

Το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημάδεψε τον Κάρολο Ντίκενς. Ταξίδευε με την ερωμένη του και κατάφεραν να επιζήσουν, αλλά δεν ξεπέρασε ποτέ το σοκ από το θέαμα των νεκρών
Ο Κάρολος Ντίκενς δεν αντλούσε έμπνευση για τα έργα του από την ήσυχη καθημερινότητα στις αριστοκρατικές γειτονιές του βικτωριανού Λονδίνου. Η ζωή του σπουδαίου λογοτέχνη ήταν επεισοδιακή και ο χαρακτήρας του ιδιόμορφος.

Το 1858, ο Ντίκενς πήρε διαζύγιο από την επί 20 χρόνια σύζυγό του Κάθριν, για να ζήσει με την ερωμένη του, Έλεν Τέρναν.

Ο μεγάλος συγγραφέας ήταν 45 ετών και με τη γυναίκα του είχε ήδη 10 παιδιά.

Η Τέρναν ήταν μόλις 18 και δούλευε ως ηθοποιός σε μία θεατρική παράσταση που είχε γράψει ο Ντίκενς.

Αν η σχέση τους γινόταν γνωστή, το σκάνδαλο θα ήταν τεράστιο. Άλλωστε, η αγγλική κοινωνία τον είχε ήδη κατακρίνει σφόδρα για την «ανίερη πράξη» του διαζυγίου.

Η αποκάλυψη μίας ερωμένης και δη σχεδόν ανήλικης και προερχόμενης από τον χώρο του θεάματος, θα ήταν ένα ανεπανόρθωτο πλήγμα για τη φήμη του.

Έτσι, για 12 χρόνια, μέχρι και το τέλος της ζωής του, η σχέση τους παρέμεινε στην αφάνεια. Βλέπονταν κρυφά, έστελναν γράμματα ο ένας στον άλλον και πολλοί υποστηρίζουν ότι απέκτησαν ένα παιδί.

Ωστόσο, δεν παντρεύτηκαν ποτέ και φρόντισαν να καταστρέψουν τα περισσότερα στοιχεία που μπορούσαν να προδώσουν το δεσμό τους.

Ο Κάρολος Ντίκενς είχε έντονο χαρακτήρα και ταραχώδη ζωή. PublicDomainPictures

Το μοιραίο ταξίδι

Το πρωί της 9ης Ιουνίου του 1865, ο Ντίκενς επιβιβάστηκε στο τρένο από το Φολκστόουν με προορισμό το Λονδίνο. Ταξίδευε μαζί με την Έλεν Τέρναν και τη μητέρα της, Φράνσις.

Την περίοδο εκείνη έγραφε ένα από τα τελευταία βιβλία της ζωής του, τον «Κοινό μας φίλο», που από πολλούς θεωρείται ως το πιο ώριμο έργο του.

Η 18χρονη ερωμένη του Ντίκενς, Έλεν Τέρναν. Wikimediamtx Commons

Στο τρένο από το Φολκστόουν επέβαιναν συνολικά 115 άτομα.

Το πρώτο απρόοπτο συνέβη μερικά χιλιόμετρα έξω από το Κεντ. Λίγη ώρα πριν ο συρμός περάσει το χωριό Στάπλχαρστ, οι ιθύνοντες του κοντινού σταθμού συνειδητοποίησαν ότι οι σιδηροδρομικές γραμμές είχαν υποστεί σοβαρές ζημιές και έπρεπε να αφαιρεθούν και να αντικατασταθούν.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, το πρωτόκολλο προέβλεπε την τοποθέτηση ενός άντρα με μία κόκκινη σημαία 1,5 χιλιόμετρο πριν το σημείο με τις αφαιρεμένες ράγες. Με αυτόν τον τρόπο, ο οδηγός θα προειδοποιούνταν και θα είχε τον απαιτούμενο χρόνο να φρενάρει.

Ωστόσο, αυτή τη φορά, από λάθος, ο άντρας στεκόταν μόλις 800 μέτρα από το επικίνδυνο σημείο, με αποτέλεσμα ο μηχανοδηγός να μην προλάβει να σταματήσει εγκαίρως το συρμό που βρισκόταν εν κινήσει.

Αναπόφευκτα, το τρένο εκτροχιάστηκε και πολλά από τα βαγόνια έπεσαν στο λασπώδες ρέμα της περιοχής.

Συνολικά, δέκα άτομα βρήκαν ακαριαίο θάνατο και 40 ακόμη τραυματίστηκαν σοβαρά.

Το μοναδικό βαγόνι που δεν υπέστη σοβαρές ζημιές ήταν εκείνο που επέβαινε ο Ντίκενς με την αγαπημένη του. Μάλιστα, ο συγγραφέας έσπευσε να βοηθήσει τους τραυματίες, μερικοί από τους οποίους πέθαναν στα χέρια του.

Λίγη ώρα αργότερα, έφτασε βοήθεια από το Κεντ για να μεταφέρει τραυματίες και επιζώντες στην πόλη.

Προτού ο Ντίκενς επιβιβαστεί σε ένα από τα οχήματα, έτρεξε πίσω στα συντρίμμια του τρένου. Έπρεπε να διασώσει το χειρόγραφο του μυθιστορήματός του.

Μόλις το κράτησε και πάλι στα χέρια του, πήρε το δρόμο της επιστροφής μαζί με την Έλεν και την Φράνσις.

Την επόμενη βδομάδα, ξεκίνησαν οι επίσημες ανακρίσεις για να διαπιστωθεί η αιτία του ατυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.

Ο Ντίκενς, η Έλεν Τέρναν και η μητέρα της, Φράνσις, ήταν οι μόνοι επιβάτες που δεν παρίστατο στις καταθέσεις.

Το περιστατικό είχε συγκεντρώσει την προσοχή του τύπου και το σκάνδαλο θα ήταν τεράστιο αν γινόταν γνωστό ποιοι ήταν οι συνταξιδιώτες του 53χρονου λογοτέχνη.

Βέβαια, τα ονόματά τους γράφτηκαν στα επίσημα έγγραφα της υπόθεσης, ενώ και οι αρχές ευχαρίστησαν δημόσια τον Ντίκενς για τη βοήθεια που παρείχε στους τραυματίες, παραχωρώντας του τιμητικά ένα μεταλλικό κομμάτι από το εκτροχιασμένο τρένο.

Σκίτσο από το δυστύχημα στο Σταπλχαρστ. Wikimediamtx Commons

Μια τραγική σύμπτωση

Το περιστατικό του Στάπλχαρστ σημάδεψε ανεξίτηλα τον Κάρολο Ντίκενς.

Το σοκ που υπέστη από το ατύχημα, καθώς και το τραγικό θέαμα των ανθρώπων που πέθαιναν στα χέρια του, τον συνόδευαν για την υπόλοιπη ζωή του.

Μετά την τραγωδία, απέφευγε μανιωδώς τα ταξίδια με τρένο, ενώ «Ο κοινός μας φίλος» αποτέλεσε το τελευταίο του μυθιστόρημα.

Η μοίρα, όμως, έμελλε να του παίξει άλλο ένα τραγικό παιχνίδι.

Το καλοκαίρι του 1870 ο Ντίκενς υπέστη εγκεφαλικό.

Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου ένα εικοσιτετράωρο αργότερα άφησε την τελευταία του πνοή.

Το ημερολόγιο έδειχνε 9 Ιουνίου του 1870. Ήταν ακριβώς η ημέρα που σήμαινε τη συμπλήρωση 5 χρόνων από το τραγικό δυστύχημα στο Σταπλχαρστ.

Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Wikimediamtx Commons

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Ο Τσαρλς Ντίκενς ήθελε να κλείσει τη σύζυγό του στο ψυχιατρείο για να ζήσει με τη 18χρονη ερωμένη του. «Έπαψε να του αρέσει. Είχε κάνει 10 παιδιά και είχε γεράσει», δηλώνει καθηγητής του Γιόρκ

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.