Του Στέφανου Μίλεση από το Πειραιόραμα
Στις 9 Φεβρουαρίου του 1937 εκδόθηκε από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας μια λιτή ανακοίνωση η οποία σηματοδοτούσε ένα ιστορικό γεγονός για τη ναυτική ιστορία της χώρας. Ήταν η καθέλκυση του πρώτου σκάφους, το οποίο είχε κατασκευαστεί αποκλειστικά στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου.
Ήταν ένα κατεξοχήν ελληνικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο έφερε το όνομα «ΤΙΤΑΝ». Στη τελετή καθέλκυσης του ρυμουλκού ο τότε Υφυπουργός Ναυτικών Παπαβασιλείου εξέφρασε την περηφάνια του για το επίτευγμα της ελληνικής ναυπηγικής. Δήλωσε χαρακτηριστικά: «παρότι οι υπηρεσίες του ναυστάθμου δεν είχαν προσανατολισμό προς την διόρθωση και επισκευή των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, κατόρθωσαν με αποκλειστικά δικά τους μέσα, να κατασκευάσουν ένα δικό τους σκάφος».
Ο ναύσταθμος Σαλαμίνας
Το ρυμουλκό «Τιτάν» κατασκευάσθηκε όταν Γενικός Διευθυντής του Ναυστάθμου ήταν ο Πλοίαρχος Π. Ιωαννίδης, Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών ο Πλοίαρχος (και ναυπηγός) Κοκκόλης και Υποπλοίαρχος (επίσης ναυπηγός) Φραγκούλης.
Αν και επρόκειτο περί βοηθητικού πλοίου του στόλου τα σχέδια του εκπονήθηκαν από τις υπηρεσίες του ναυστάθμου. Το «Τιτάν» είχε εκτόπισμα 220 τόννων, διέθετε μηχανή τριπλής εκτονώσεως δυνάμεως 400 ίππων κατασκευασμένη όπως και οι λέβητες και τα υπόλοιπα εξαρτήματα από το Ναύσταθμο. Οι διαστάσεις του ήταν 24 Χ 6,2 Χ 3,5 μέτρα και η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 1940. Έφερε το διακριτικό 88 (Ρ/Κ Τιτάν).
Τον Απρίλιο του 1941, με τη γερμανική εισβολή, το ρυμουλκό βυθίστηκε. Αρχικά οι Γερμανοί το ανέλκυσαν και το χρησιμοποίησαν, αλλά κατά την αποχώρησή τους από την Ελλάδα το κατέστρεψαν ολοσχερώς.
Από τότε η Ελλάδα χρησιμοποίησε κι άλλα ρυμουλκά που έφεραν το ίδιο όνομα. Στις 31 Δεκεμβρίου 2010 η Γερμανία παρόπλισε ρυμουλκό το οποίο αγοράσθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό και έλαβε επίσης το όνομα «Τιτάν».
Το Ρ/Κ Τιτάν, μαζί με τα Ρ/Κ Ανταίος και Β/Λ Ίστρος ύψωσαν την ελληνική σημαία στις 19 Σεπτεμβρίου 2012.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here